Gå til innhold

Noen som har tips til hvordan jeg kan se lysere på dagen? Trenger å se litt mer positivt på ting, for barnet mitt sin del..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung alenemor, jeg har en jente på snart 20 mnd..

Livet mitt har hitill vært som ett ganske vanlig tenåringsliv, en eneste stor dal og bergbane.. Jeg har hatt glade perioder, sure perioder, likegyldige perioder, i mange år, og akkurat nå er jeg inne i en deprimerende periode..

Ting som jeg så utrolig lyst på for en uke siden, ser jeg nå ganske mørkt på..

Eller, ikke direkte mørk, men.. Skal prøve å forklare..

Dersom jeg ble sint for noe i forrige uke, så tenkte jeg for meg selv at, "hey, jeg har det jo faktisk ganske bra! Jeg har en nydelig og perfekt datter, en besteveninne som jeg forguder mer enn noe annet, samme besteveninne har igjen en sønn som jeg er fadder til, og hun besteveninnen min er også fadder til min jente, jeg har en frisk og fin familie, det står bra økonomisk til, osv.. " Sånn tenkte jeg da, og når jeg tenkte over desse tingene, så såg alt plutselig mye lysere ut..

Men nå er det litt mer sånn. " JA, jeg vet jeg har en perfekt unge, men faen så travelt det er, ja, jeg har en besteveninne jeg digger, men jeg har jo bare EN besteveninne, maange andre jeg kjenner har 5 eller flere, økonomien min er jo bra, men jeg har jo den regningen liggende, og jeg vet at den regningen kommer, osv..

Jeg har blitt mye mer negativ til ALT!

For ikke å nevne at jeg er sykelig sjalu av meg.. Dersom min besteveninne drar å finner på noe med noen andre, så blir jeg faktisk kjempesur på henne.. Jeg har lurt på flere ganger å få behandling for det, men jeg vet ikke hvilken behandling som finnes mot sjalusi...?

Jeg er også overvektig, og dette tærer veldig på humøret mitt, da jeg i dagliglivet får kjenner til hvordan overvekten ødelegger meg.. Men gidder jeg gjøre noe med overvekten min? NEI! Jeg har ikke motivasjon, ikke engang barnet mitt er motivasjon nok :(

Ser dere hvilke tanker jeg sitter med nå?

Var ikke meningen at innlegget skulle bli så langt, jeg gjør bare HVA SOM HELST for at jeg skal bli litt mer positiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt på om du reagerer med å bli mer deprimert hvis du spiser noen typer mat, eller mer av enkelte typer? Det kan faktisk virke veldig inn på psyken! Det står litt om det i siste utgave av helsebladet VoF. Du kan også søke på proteinintoleranse, omega3 og insulinresistens ift psyken da dette også kan spille inn. Det kan være verdt å undersøke :)

Ellers kan det jo være lurt å få noen å snakke med siden du allerede har tenkt på det selv ift sjalusien også.

Håper du finner ut av ting for du har masse å glede deg over! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...