ville_og_fikk_til_etter_7år Skrevet 4. juli 2011 #1 Del Skrevet 4. juli 2011 Litt langt, men håper du leser og svarer =) Jeg har i dag vært på tidlig ultralyd pga tabletter jeg gikk på inntil jeg fikk vite at jeg vare gravid. Hadde første mensdag i siste periode den 16.mai og legen mente først jeg var 7 uker på vei. Ved ultralydundersøkelse så var ikke fosterposen på mer enn 1,5 cm og de estimerte da at jeg kun var 5 uker på vei sånn ca. Derfor kunne de ikke se om fosteret var i live. Det skal også sies at jeg på lørdag våknet opp og ved dobesøket så fikk jeg se at papiret ble bittelitt rosa, noe som ble borte utover dagen. På kvelden ble det brunaktig utflod, men ingen mengder. Faktisk ikke synlig uten at jeg tok papiret litt oppi. I natt når jeg var oppe på do var det friskt blod blandet med gammelt blod på papiret, ingen mengder her heller, men jeg ble selvfølgelig redd. Har jo hørt at blødning i den forstand kan være en SA eller en SA på vei. På det andre dobesøket var det mindre blod, men det var der fortsatt. Utover dagen i dag har det blitt mindre og delvis gått over til gammelt, mørkt blod og veldig veldig lite. Har ingen smerter i magen, har fortsatt ømme pupper. Legen satte meg opp på ny time om to uker og sa at de ikke kunne si sikkert om dette var begynnelsen på en SA eller om det kun var den normale blødningen mange har tidlig i svangerskapet. Jeg tok saken litt i egne hender også, og bestilte time hos legen for blodprøvetagning i morgen og på torsdag for å sjekke HcG nivået, om det stiger eller synker.... blir spennende å se =) Er det noen i liknende situasjon som kanskje kan komme med sion historie, positiv eller negativ =) gjelder å være åpen for at det faktisk kan gå begge veier.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143377213-trenger-s%C3%A5rt-noen-tips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
esperanza84 gravid:) Skrevet 5. juli 2011 #2 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei! Jeg har ikke vert i lignende situasjon, men har hørt om folk som blør i svangerskapet sitt uten at det er noe galt! Håper dette er tilfelle med deg også! Krysser fingrene mine for deg!!! xx Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143377213-trenger-s%C3%A5rt-noen-tips/#findComment-143377825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 5. juli 2011 #3 Del Skrevet 5. juli 2011 Hei, Min historie er ikke av det gode slaget, men du spurte etter erfaringer! Jeg trodde jeg var gravid i 7 eller 8 uke første gang jeg gikk til legen for å få det bekreftet (etter x antall tester hjemme). Hadde symtomper på graviditet, både ømme pupper, uteblivende mens og lett kvalme. Kom på ul og legen kunne ikke finne noen hjerteaktivitet. Han sa derfor at det så ut som om jeg ca var 5 uker på vei, noe jeg visste ikke stemte. Vi avtalte at jeg skulle komme tilbake 10 dager etterpå for å se om det var noen forandring. Må innrømme at jeg satt med en veldig vond følelse da, selv om jeg verken hadde blødd eller hadde noen smerter. Uansett, to dager etterpå begynte jeg å blø. Hadde også mensensmerter x10, så skjønte at jeg mistet. Sjekket med ul noen dager senere, og fikk da beskjed om at alt var kommet ut. Men du må huske på at alle er forskjellige, og det er noen som blør igjennom hele svangerskapet uten at det er noe galt. Og det positive er at jeg ble gravid igjen rett etterpå (hadde forsøkt i nesten 18 mnd før SA`en), og har nå en flott liten datter på 1,5 år. Husker også legen sa til meg at dette var kroppen sin måte å si fra om at noe var galt på. Han sa at han skjønte at jeg var lei meg nå, men at jeg nok ville vært mye mer lei meg hvis jeg hadde fått et barn med veldig alvorlige skader/misdannelser. Lykke til, og krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143377213-trenger-s%C3%A5rt-noen-tips/#findComment-143378284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley85 Skrevet 5. juli 2011 #4 Del Skrevet 5. juli 2011 Jeg har hørt om flere venniner og bekjente som har blødd tidlig i sv.skapet uten at det gikk virkelig dårlig av den grunn, så motet oppe en liten stund til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143377213-trenger-s%C3%A5rt-noen-tips/#findComment-143379103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå