Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor my Minifom gir man til en to uker gammel baby egentlig??? Står at man skal gi ti dråper før hvert måltid, men synes det høres mye ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga dette til min baby når hun var 3-4 uker gammel, men her hadde det ingen virkning så jeg sluttet. Dryppet ca 5 små dråper på fingertuppen 2 ganger som hun fikk før hvert måltid.

Jeg var også skeptisk, men ifølge apotekeren og legen på 6 ukers kontrollen var det ikke farlig i det hele tatt.

Skrevet

Du trenger ikke tenke på at minifom er farlig ihvertfall :) På flasken står det at man kan gi opptil 10 dråper før hvert måltid. Legene på legesenteret hvor jeg jobber, sier man kan gi opptil 20 dråper før hvert måltid, dersom man ikke merker effekt av 10! Vi hadde null efffekt av 10 dråper, så prøvde med 15, og med 20. Ingen effekt det heller.

Men vet om mange som minifom har hjulpet for, så det er bare å prøve seg frem :)

Gjest Madolyn
Skrevet

Minifom er ikke farlig; det er lokalvirkende og bare minsker dannelse av tarmgasser. Jeg er operasjonssykepleier og mannen min er apoteker, og vi har ingen motforestillinger mot å bruke minifom på babyen vår :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...