Gå til innhold

Dere med barn fra 1 år og oppover

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere muligheter for å ha pyntegjenstander og slike ting oppe uten at det blir ødelagt, eller fjerner dere dette når han/hun begynner å gå og utforske?

Om dere evt har det oppe, hvordan gjør dere det iforhold til å gi signaler om å ikke røre eller ødelegge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan ha pyntegjenstander oppe, han har ikke noe interesse av de allikevel.

Men tantebarnet mitt var helt manisk på pynteting og kasting. Så i den stua så det ut som om de var tilhengere av minimalismen. Ingen planter i vinduskarmen, ingen duk på bordet og ingen nips eller bilder.

Hjalp ikke å si nei og fy heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bort det jeg var redd for men lot noe stå. Det er ditt ansvar om noe knuses, ikke barnet! Husk det hvis barnet knuser noe. DU skal holde oppsyn og passe på, derfor ingen grunn til å kjefte.

Jeg fikk ikke knust noe, men sa nei og tok i fra ham tingen i normalt toneleie hvis han tok på ting. Forsto etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn i alderen 10 måneder til 8 år. Pyntegjenstander ga jeg opp for ca 7 år siden :P Har etterhvert funnet ut at jeg liker denne minimalistiske stilen, så det får bare fortsette å være sånn. Har ikke noe valg de neste 2 årene uansett, min yngste klatrer over stokk og stein for å få tak i det han vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i pynt og dill uansett, så ikke mye vi har fjernet her i huset. Men har en krabat som hittil har vært veldig til å utforske. Men nå har han blitt 1,5 og det er ikke lenger så stort problem. Han skjønner 'nei' og må ikke alltid klå på alt. I tillegg er han mye mer forsiktig når han utforsker ting, så pleier aldri ødelegge noe lenger.

Tror du bare må fjerne det meste inntill barnet ditt er over den verste utforskerfasen. Jeg foretrekker heller å ha en stue uten pynt enn å gå og mase om nei og nei hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstemann var nærmere 3 år før vi kunne sette fram pynt ol. Hun var kronisk nyskjerrig og veldig utforskende. Andremann er 15 mnd og jeg har så smått begynt å sette fram enkelte ting alt, hun er en helt annen type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fjernet det meste for å slippe å "neie" hele tiden. Ved 1,5 år behvøde jeg ikke det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...