Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Del Skrevet 4. juli 2011 Har prøvd å lese litt på lanekassen.no, men blir ikke helt klok av å lese der. Begynner som lærling til høsten, og tenkte at jeg skulle søke studielån. Men kan jeg som har samboer og barn få borteboerstipend siden jeg ikke bor sammen med foreldrene mine? Hva er reglene på dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Del Skrevet 4. juli 2011 Neida du kan ikke få det. Borteboerstipend kan man få om man er nødt for å flytte til et annet sted for å ta skolegangen. Dvs at om du må flytte fra samboern og barnet ditt for å bo borte , altså leie hybel i en annen by feks. Så kunne du ha søkt om borteboer. Du har jo ingenting med dine foreldres adresse å gjøre når du har flytta derifra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Del Skrevet 4. juli 2011 "Du er borteboer dersom du bor borte fra foreldrene dine. Som borteboer kan du få ekstra stipend." Dette står det på lånekassen sine sider, så var derfor jeg lurte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Del Skrevet 4. juli 2011 Veldig mange unge gjør jo det under skolegangen, mange må flytte for å gå på vgs. De bor borte fra foreldrene. Du derimot har flyttet hjemmefra FØR du skal studere. Men som sagt om du flytter fra familien din for å studere kan du sikkert søke borteboer du også! Forøvrig lite utfyllende forklaring fra lånekassa om den setningen der er den eneste som står! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå