Miona Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Babyen er 2 mnd, og har siden han ble født måtte bære han på dagtid dersom han skal sove. Har kjøpt endel bæresjal, og det har gått ok, han sover som en stein, og har hendene fri til andre ting. Nå er det sommerferie for mitt andre barn, og det er kloin umulig for oss å gå ut når det er sol (han blir glovarm i sjalet. Har så lyst til å dra på stranda, gå på brygga og fiske krabber eller en gåtur med andre barnet mitt, men babyen nekter å ligge i vogn. Har forsøkt flere ganger å lirke han ut av sjal/sele og legge han i vogn eller vugge, men han våkner alltid etter 5 min, og blir grinete. Har ikke gått en eneste tur med vogna, etter 5 min hyyyyyyyler han og må bæres. Han har ingen plager, vært hos lege og kiropraktor, men helt fin. Trenger han bare mye nærhet? Hadde gledet meg til lange turer med vogna, men den gang ei...
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Ikke for å banne i kirka, men i Babybjørn henger de litt ut fra kroppen din, og blir følgelig ikke så varme. Vår gutt sovner litt her og der, bla i babybjørn båret innover eller utover. Når det gjelder vogn så sluttet han å like dette etter 2,5 mnd, så jeg var litt i villrede frem til 4 mnd da alt løste seg ved å skifte til sportsvogn så han kunne se meg. De forandrer seg jo hele tiden disse små, og før eller siden slipper du nok å bære hele tiden.
Ungmor24 Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Jeg ha akkuart samme problem med min gutt på 8 uker, -han hater vogna. Men jeg har funnet en løsning, å det er å gå atved hovedveien (seff på gangfeltet:p), all duren fra bilene roer barnet, av en eller annen grunn Når jeg har gått der en stund sover gutten så godt at jeg trygt kan ta han med meg inn på butikker osv. uten at han våkner Helsesøster anbefalte meg også, når dette ikke hjalp, å la han ligge på siden eller ta ned kalesjen Håper du får det til, vet hvor ille det kan være :-S
Gjest Madolyn Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Om han har magevondt kan han kanskje få ubehag om han legges ned og kroppen blir helt utstrakt. Har du prøvd å legge et lammeskinn eller en barnedyne under ham i vogna? Evt legge ham på siden? Da blir ikke overgangen fra armene dine fullt like stor; en barnevognmadrass er ganske hard, og babyen ligger helt utstrakt, i motsetning til i armene dine. Gå med en gasklut i bh'en din et par timer og legg denne inntil ansiktet hans hver gang han skal sove, slik kan han få gode assosiasjoner med denne og kanskje ikke kreve tryggheten fra dine armer. Gaskluter er kjempelette og går fint an å puste gjennom (legg den over eget ansikt og prøv; de veier kun noen gram og vikler seg ikke til ansiktet). Når du har lagt gutten i vogna så vreng gjerne av deg trøya og legg over ham, slik at han får varme og lukt fra deg også på den måten. Putt gjerne et kosedyr oppi til ham (som ikke kan ramle over ham og stenge for nese eller munn), som han kjenner igjen fra annen dagsoving/nattesoving. Noe jeg også fant ut med min gutt var at han trives bedre i fotenden av vogna eller med kalesjen nede, slik at han ser mer. Gutten din er nok også en nysgjerrig sjel som vil se Heng opp et par-tre leker han elsker i kalesjen og legg ham der i våken tilstand, slik at han får gode assosiasjoner i fht vogna. Sett gjerne bagdelen på sofaen og lek med ham oppi vogna. Da takler han kanskje å ligge der både når han sover og kanskje bittelitt når han er våken også, og krever ikke å bli tatt opp i det øyeblikket han våkner (slik at du rekker hjem til huset før han hylskriker og VIL opp). Har en gutt som hater vogna selv, dette får du til! Prøv en halvtime hver dag så går det til slutt!! Stoor klem
Miona Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2011 Tusen takk for så mange fine råd, som skal prøves ut:) Har liksom tenkt at dette plutselig løser seg selv, men skjønner jo nå at jeg må jobbe litt for å få det til... Sover din i vogn nå, Madolyn?
Gjest Madolyn Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Gutten min sover nå i vogna hver morgen <3 Han sover i alt fra 30-60 minutter. Han sover ikke veldig godt i den da, så han blir trett igjen ila en time og trenger en morgendupp til (han sover stort sett lite og usammenhangende på nettene, i natt f eks våknet han omtrent hver time). Men regner med at han vil sove lengre og lengre i den, nå som vi har fast rutine på å trille i vogna hver morgen.
pingu-72 Skrevet 9. juli 2011 #7 Skrevet 9. juli 2011 Hvaslags bæresjal har du da? De kommer i mange tykkelser Ellers kan du jo prøve en babymeitai i feks lin, det er ikke så varmt og omsluttende som sjal
Gjest Madolyn Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Jeg bærer min gutt i angelpack, denne er svalere enn f eks vevd sjal. Har en varmblodig liten gutt da, så det blir fort klamt likevel Men om jeg har en vid, tynn, hvit tunika eller singlet (og gutten har en hvit, kortermet body), så er det svalere enn om jeg har tettsittende/mørkere klær. Men ja, bæring kan være varmt, det er helst på sommeren man skulle ønske at man hadde barn som likte trillevogna!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå