Gå til innhold

Nå skulle jeg ønsket at jeg hadde flere barn..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neida er ikke bare å få seg en hund, men var nå bare et forslag;) Så ikke at du hadde skrevet at du jobbet så masse. At det ikke ligger for alle å være besøkshjem/fosterhjem har du nok helt rett i!

Annonse

Skjønner den. har selv vært den 10-åringen. Ingen jevnaldrende å være sammen med på ferie,samt at min mor hadde for dårlig råd til å sende meg noesteds.

Finnes det noe hun kan delta på i nærområdet? Rideskole? fotballskole, camping for barn.

Vet at turistforeningen arrangerer leir på somrene for barn på hennes alder. Kanskje for sent å melde seg på nå? Du kan jo sjekke turistforenings hjemmeside. Hør også med turistkontoret om det finnes noe opplegg for barn på hennes alder som hun kan være med på, som ikke koster skjorta.

Spør henne hva hun ønsker å gjøre. Kanskje hun kan få leie favorittfilmene, spise noe godt.?

Det jeg savnet fra min mor, var at hun tok i et tak. Jeg er glad jeg måtte tåle å kjede meg, for det satte igang kreativiteten min. Men jeg syns min mor kunne vært flinkere til å lage litt kos hjemme i feriene. Hun kunne bakt noe hjemmelaget godt. Det koster ikke mye.

Har du økonomi kan hun kanskje få noe hun kan drive tiden med. et dataspill eller lignende?

min mor var også en negativ person. Var ikke spes glad i å ha folk eller andre barn på besøk. Kanskje datteren din kjeder seg fordi du er negativ og egentlig ikke motiverer og oppmuntrer noe særlig.

Oi, her blir virkelig en fjær til fem høns ser jeg.. :)

Takk for alle forslag, jeg ba ikke om hjelp til å løse problemet, ville bare lufte tankene mine omkring det å ikke kunne få flere enn et barn. Jenta vår har masse venner som har hagen vår/huset vårt som tilholdssted(alle er hjertelig velkommen), men omtrent alle i nærheten er på ferie.

Resultatet i går var at hun syklet seg en tur til onkelen på 15 år, i dag har jeg kjørt henne på hytta til besteforeldrene så hun kan sove over der. Før det var vi to timer i stallen, til hesten hun har på fôr(skal på rideleir om 4 uker). Jeg har bare i morgen igjen på jobb, så får jeg ferie selv og har massevis av tid til å finne på ting sammen med henne!

Hund har jeg veldig lyst på, men er så realistisk at jeg ser at vi ikke har mulighet til å gi en hund det den trenger i hverdagen. Fosterbarn, som sagt, er hverken jeg eller mannen min typen til å oppdra andres barn, kan ikke si det på noen annen måte. Kanskje er det litt sårt det at vi ikke kan få flere av våre egne, jeg vet ikke, men fosterbarn og besøkshjem er ikke et alternativ. Låner nevøene mine så ofte jeg kan da! :)

Og nei, jeg er ingen negativ person, men var innom i noen sekunder for å svare i går, og ser jo selv at jeg nok var litt kort i svarene, og kan dermed leses som negativ..

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...