Gå til innhold

Hva gjør dere med all kunsten som barna lager?

WildPrincess

Anbefalte innlegg

Det blir jo etterhvert mange tegninger, malerier +++ som ungene lager. Hva tar dere vare på og hvordan tar dere vare på det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt vare på litt fra hvert år i en eske. Det som er nytt henges opp og det som ikke etterhvert får tildelt en plass i esken blir kastes når noe nytt skal opp på kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst? Kaller du det kunst.. Jaja, her kaster jeg det aller meste etterhvert. Når de lager noe som virkelig er pent, da skal jeg ta vare på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tegninger og malerier blir hengt på kjøleskapet. har et album jeg legger dem i når jeg får nye. kunstverkene blir hengt på veggen;) har et lite bilde malt på lerret som står på et skap og et håndavtrykk i trolldeig på veggen. og en million tegninger i albumet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ungene har hver sin perm i bokhylla, en stor og tykk perm fylt med plastlommer. I denne setter jeg inn tegninger og malerier etterhvert. Setter selvfølgelig ikke inn alt, men et utvalg og selvfølgelig de som er ekstra morsomme eller de har gjort seg spesielt flid med. Skriver dato på baksiden.

Setter også inn noen av bildene som kommer fra barnehagen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en rull med gråpapir, og av den lagde jeg en stor konvolutt til hver av dem. De tegnet og dekorerte den. Der putter jeg oppi alt av tegninger jeg får, og oppbevarer konvolutten i boden. Henger opp enkelte kunstverk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en skuff i skapet på vaskerommet som fylles med diverse tegninger og malerier fra barnehagen. De uferdige med kun noen streker på kaster jeg i skjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaster det. men de fine tegningene tar jeg vare på. har 2 malerier med glitter på veggen, som er laget av 2åringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14:17...?! :-o Trist holdning du har :( Stakkars barna dine som har en så utakknemlig mamma.

Jeg tar vare på mye, men ikke alt. Har en stor Ikea-boks som er merket med KUNST som tegningene og alt det andre havner i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kunst og håndversklærer så syns jeg det er veldig viktig å ta vare på det barna lager. Det er morsomt for oss foreldrene å se på arbeidene i ettertid og se utviklingen, og det blir også artig å se tilbake på dette når barna blir store. Jeg er spesielt opptatt av teginger. Det er artig å se det når en krusedull plutselig blir et hus og en sol, og plutselig en dag tegner de skumle dyr i jungelen! :-)

Jeg har en stor tavle på kjøkkenet der jeg har en "utstilling". Hver gang det kommer nye arbeider så henger jeg opp. De gamle sorterer jeg i esker og lagrer. Jeg syns at barna skal få kaste det de ønsker selv når de blir voksne. Det blir selvsagt mye, så jeg håper jeg klarer å lære dem å sortere ut de beste minnene. For man kan da ikke klare å ta vare på kunst fra 5 år i barnehagen, også 10 år i grunnskolen etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av maleriene blir satt i ramme og hengt opp på veggen, og noen av tegningene og andre små kunstverk blir hengt opp på kontoret og kjøkkendøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste i rammer på en vegg i huset tilegnet dette(trappegangen), og noe i permer. Det som bare er tull, går i søpla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...