Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måler temperatur hver dag, og fyller det inn på fertilityfriend.com kalenderen min.. etter en SA for bare fire uker siden går jeg nå rundt å håper på at det klaffer.. alle sier jo at det er lettere å bli gravid etter en SA..

Vi har prøvd i litt over et år, og har da bare klart å bli gravid denne ene gangen, det var på pergokur nr to.. :)

Men i dag viste kurven på fertilityfriend at jeg har hatt eggløsning tirsdag forrige uke.. JIPPI!!! Selv om legene er skeptiske til temperaturmålinger, så har den alltid stemt for min del.. nå krysser jeg bare fingrene for at det har klaffet.. har spottet siden fredag, og spotter fortsatt.. kan det være festeblødninger?? :)

Flere som har IKM i neste uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig bare meg med IKM i uke 28???? Snodig..

Skrevet

Jeg har også IKM i uke 28. Hadde el dagen før deg ( ifølge testene)

Ble gravid foe 2 mnd siden, men endte i en sa innen 5 uker. Neste prøveperiode bommet vi på el pga reise. Er redd vi ikke har så mange forsøk igjen pga behandling for sykdom, så nå håper jeg at det klaffer denne gang.

Begynte i dag og kjenne de velkjente stikningene i magen. De er ubehagelige men viser det seg at jeg er gravid så er de hjertelig velkomne.

Har tester fra lavpris tester liggende, og venter på supersensitive tester fra BabyOrNot... Har også en clear blue digital liggende. Gjør ikke noe om tester til 3-400 kr ikke blir brukt om jeg bare blir gravid hehe.

Tenkte jeg skulle teste på fredag, så får vi se. Vet det er tidlig, men har gjort noen enkle beregninger så om jeg er gravid, og egget har festet seg rundt dag 6, så kan jeg faktisk ha hcg på rundt 30...

Har tatt utgangspunkt i et "Normalnivå" på 5, da jeg leste at det var normalt som ikke gravid...og en fordobling hver 48 timer.. (5-10-20-40) på dagene 6-8-10-12 etter el. Fredag er dag 11 etter el

Kanskje helt idiotisk, siden noen produserer hcg sent, men skitt au. Alltid spennende å teste....

Tok en test i går kveld faktisk, selv om absolut ALT tilsier at den skal være dønn negativ; kveld og så tidlig..... hva tenkte jeg egentlig hehe

Så... jeg har faktisk IKM neste mandag...

Skrevet

Hei!

Jeg har også IKM i uke 28; 12. juli. Dette er vår første pp og vi har ikke akkurat prøvd så hardt heller, så regner ikke med at det klaffer. Som regel er syklusen 28 dager, men hender den er på 30. Kommer til å prøve å ikke teste før evt den 15.07, hvis jeg klarer...

Mens jeg venter suger jeg til meg all informasjon og tips jeg finner her inne. Blir litt tussete her, ifølge "boka" skulle jeg hatt EL 28.06, men er litt usikker. I tillegg hadde vi ikke sex verken på den dagen jeg trodde var EL, dagen før eller dagen etterpå, men masse i forkant. Hadde avskrevet det hele, helt til jeg leste et sted at sex 2 dager før EL er optimalt. Vet ikke om det stemmer, men det satte i gang griller i hodet mitt.

Ang festeblødninger kan jeg ikke svare, jeg har rett og slett ikke peiling. Masse lykke til!

Skrevet

Ja, det er spennende dette.. :)

Jeg har fått så mange negative tester at jeg vil ikke teste før tidligst tirsdag neste uke.. også siden jeg hadde en SA for kort tid siden, er jeg redd for at denne skal slå ut som positiv test denne gangen.. Selv om jeg snakket med legen min i dag.. tok blodprøver på hcg sist tirsdag, og disse prøvene viste at hcg var på 22.. da er det vel helt borte by now skulle jeg tro? Så da burde ikke det slå ut på neste test neste uke? huff.. har så store forhåpninger på at det skal være en spire der.. redd for skuffelsen om det ikke går.. men prøver å tenke at da kan vi ta neste pergokur i neste uke da..

Tar du temperaturmålinger? Legene er alltid skeptisk til det, og i dag sa legen min at temperaturen har en tendens å vise det jeg ønsker at den skal vise.. men det har vist seg i 8 måneder nå å stemme med tidspunkt for når mensen kommer og sånn.. så for min del har det fungert optimalt egentlig.. til og med da vi testet positivt og mistet stemte temp. målingene.. kjenner jeg blir litt irritert på leger som da sier at dette er tull..

Blir spennden å høre hvordan det går med testingen din da.. :)

Skrevet

Det er ikke alltid så enkelt å vite det med el og sånn.. da vi i fjor sluttet med pillen, regnet jeg også bare ut når vi skulle prøve og når el var.. og vi brukte masse penger på tester, og alle var negative selv om ingen mens dukket opp.. det viste seg da at jeg ikke har el, så da var jo all prøving og venting meningsløse.. men temperaturmålinger har vist seg å stemme korrekt.. det som er at den bare viser med sikkerhet når el har vært, så da er det litt vanskelig å planlegge når man skal hoppe i halmen.. hehe.. men jeg har erfart at det har vært med på å begrense stresset, heldigvis.. det er jo noe å tenke på om det ikke klaffer for dere nå.. :) Krysser fingrene i allefall.. :)

Skrevet

Takk for tips!

Kommer nok til å gå til anskaffelse av EL-tester og starte temperaturmålinger etterhvert om det ikke klaffer etter en liten stund.

Hvis du ikke hadde EL, hvordan hjalp temperaturmålingene deg?

Hard du gått på noen "kur" for å få EL? Sikkert dumt spørsmål men mener jeg har lest noe sånt her inne.

Jeg har hatt regelmessig mens siden jeg sluttet på pillene for 2 år siden. Og noterte i begynnelsen når jeg trodde jeg hadde EL og når jeg hadde mensen. (Hvorfor fortsatte jeg ikke med det?) Hvis jeg har EL-slim og murringer, så har jeg vel EL også?

Skrevet

Ja, har du regelmessig mens, så har du nok el også.. mensen er jo egg som ikke erbefruktet, eller noe slikt.. :)

Temperaturmålingene hjalp meg slik at jeg visste at jeg ikke hadde hatt el, så slapp jeg å gå rundt å vente på tanta, eller det som verre var, teste meg i hjel på graviditetstester.. det gjorde vi i begynnelsen.. testet og testet og alle var negative.. etter at temperaturmålingene startet, så ble jeg mer og mer kjent med syklusen min.. det viste seg at jeg har el av meg sels, sånn ca hver 72. dag.. det blir litt for få prøveperioder, så vi fikk starte på pergokur, det hjalp oss, å vite når el var, og vi ble gravide på andre pergokur.. mistet da denne, og er derfor i vår første pp etter SAen..

Har dere barn fra før da? Det har ingen av oss.. så er inne i en spennende del av livet.. vi er begge i slutten av 20 årene, og føler at det er påtide med smått i livet vårt.. :o)

Skrevet

Om en har el smerter og tester positivt på el så betyr ikke det at en har el. Det betyr at kroppen gjør seg klar til slippe et egg, men selv med positiv el test så er det ikke noe garanti for at kroppen faktisk slipper et egg. Men OM den gjør det, så vil en test fortelle deg når tid.

Vi har to barn sammen fra før, ingen av oss har noen bonusbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...