ellen-propellen Skrevet 4. juli 2011 #1 Del Skrevet 4. juli 2011 Hvorfor må ferien være reiser og høyt pengeforbruk? Ser jo at mange planlegger dyre ferieturer proppfulle med aktiviteter. Hva har skjedd med late sommerdager hvor man hører gresset gro? Hva med å lære barna å sette pris på de enkle nære ting fremfor å la dem bli luksusdyr som aldri slapper av. La barn og voksne slappe av i ferien mener jeg! Om barna skal oppleve parker ol så er det billigere litt utenfor sesong både med reise,opphold og inngang. Da er det også mindre kø og mer morro:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Del Skrevet 4. juli 2011 Veldig enig! Her har ungene et race uten like med skole, aktiviteter, venner, bursdager osv. hele året så når det er ferie så er det FERIE. Vi finner på litt ting, men propper ikke dagene fulle av aktiviteter og turer. Vi bader, koser oss, drar på telt-tur, fisker og sløver i sola på hytta. Ungene er flinke til å finne på ting selv så jeg trenger ikke jobbe i en heltidsstilling som aktivitør og kan derfor feriere litt jeg også. Deilig! Ofte kan bare det å sykle til butikken for å kjøpe is eller å ta en liten tur ut med robåten være nok;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Del Skrevet 4. juli 2011 .... men da har jeg ikke ferie, siden min ferie er fastlagt. Jeg syns det er godt å reise bort litt. Det å dra til syden med ungene er faktisk bare kos. Vi har late dager i syden, skikkelig varme, opplever noe nytt. Ja, det koster penger, men for meg og familien er det en investering i gode minner, opplevelser og TID sammen. Jeg er redd for at skulle vi vært mye hjemme for å høre gresset gro, så hadde mannen begynt å male huset, gjerdet, terassen osv. Så der blir det en konflikt. Vi koser oss sammen på tur, men vi har også økonomi til det. Akkurat nå er jeg fødeklar, så vi blir mye hjemme denne sommeren. Mannen min har da tatt ferie til høsten, så da reiser vi:)) Men ikke til syden med nyfødt. Blir Sverige og diverse familiebesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg synes aldri det er koooselig å være hjemme når det er ferie: det blir jo ikke ferie i det hele tatt, det. Ungene blir masete fordi ingen av vennene er hjemme, de blir leie av lekene sine og alt blir krøll. Selv går jeg rundt og gjør nøyaktig det samme som andre dager-ikke mye feriefølelse, det! Syden derimot, gir en helt annen følelse, vel verdt pengene synes jeg. Hyttetur gir litt av det samme, bare været er brukbart. Men å bare være hjemme, neitakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #5 Del Skrevet 4. juli 2011 Akkurat nå koser ungene seg glugg i hjel, de er på hytta med besteforeldre. De står opp når de våker, dagen går til det de vil og de finner senga når de er trøtte. Det kryr av unger der, så det er sjeldent ett stille minutt, men de gjør ting de vil og ikke ting pga at de må. Vil de ligge og lese en bok gjør de det osv. Det måtte ikke overtalelse til når jeg spurte om de skulle på hytta, begge har fri fra skole og jobb, men jeg jobber. Men nå har jeg ferie så jeg gleder meg til å ta turen på hytta i morra. Skal bare rydde ferdig huset, klippe plenen osv og vente på stebarna mine kommer slik at vi kan dra. Jeg gleder meg til å ikke ha noen planer, gjøre det vi har lyst til. Det er sommer for oss. Men det er jo ikke alle som er like heldige som har hytte 100m fra vannet, et lite hyttefelt som det kryr av unger i alle aldere. Skog er i nærheten, butikk ikke så langt unne og endel andre ting rett i nærheten. Men byens kjas og mas finnes ikke der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellen-propellen Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 4. juli 2011 Hmm,vi er kanskje heldige som alltid har ett barn eller to i nærheten som kan "lånes".Det er sjeldent hele klassen er på ferie hele fellesferien. Og så gjør vi annerledels ting. Går på kafe,går på kino,er i lekeland = ved stygt vær.På stranda,lekeplasser,lange gå/sykkelturer = fint vær. Jeg forventer ikke at barna skal aktivisere seg selv i 5 uker;-) da hadde mine også blitt fæle hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellen-propellen Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 4. juli 2011 Hmm,vi er kanskje heldige som alltid har ett barn eller to i nærheten som kan "lånes".Det er sjeldent hele klassen er på ferie hele fellesferien. Og så gjør vi annerledels ting. Går på kafe,går på kino,er i lekeland = ved stygt vær.På stranda,lekeplasser,lange gå/sykkelturer = fint vær. Jeg forventer ikke at barna skal aktivisere seg selv i 5 uker;-) da hadde mine også blitt fæle hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå