Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Del Skrevet 4. juli 2011 Har fått en gammel kommode, hva den er satt inn med er jeg usikker på. Den er mørskebrun, kan nok være en slags lakk. Evn beis med lakk over. Har pusset over den med sandpapir og vasket. Må jeg grunne? Eller kan jeg bare male i vei? Jeg innbiller meg at det lureste er å grunne den først, men jeg har ikke så god greie på oppussing av møbler ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Del Skrevet 4. juli 2011 *mørkebrun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Del Skrevet 4. juli 2011 ta et par strøk med sperregrunn først. så slipper du å få kvistmerker gjennom malinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Del Skrevet 4. juli 2011 Du bør absolutt grunne først. Hvis det er kvist i treet bør du bruke kvistlakk først. Viktigst av alt: har du pusset godt nok? Hvis ikke kan du risikere at malingen flasser av eller ikke setter seg skikkelig...selv med grunning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #5 Del Skrevet 4. juli 2011 Ja du bør grunne for at malingen skal sitte godt nok. Bruk oljemaling. For å unngå bobler i malingen så bruk en liten rull. Bruk gjerne grunning i den fargen malingen skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #6 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg skal pusse mer, men fant ut at jeg enten bør bruke grovere pussepapir eller pussemaskin Er klar over problemet med maling som flasser av, og jeg gidder ikke pusse opp kommoden mer enn en gang, hehe. Så da bruker jeg heller lengre tid nå. Det er svært lite kvist i treverket , dama i butikken så jeg kunne sparkle over de, men du syns det er bedre med kvistlakk eller? Anbefaler du oljemaling? Blank eller matt? Den skal bli hvit. Den har litt utskjæringer og pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #7 Del Skrevet 4. juli 2011 Du bør først få pusset den ned SKIKKELIG. Så pusser du alle overflater med et fint pussepapir. Deretter så har du på kvistlakk på de kvistene som er der. Så grunner du i den fargen, som malingen. Så maler du. Å om fargen skulle være hvit ville jeg ha malet den i blank hvit. Bruk liten rull og deretter bruker du en malingskost stryker.. Du må male 2 ganger. Hilsen møbelsnekkern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #8 Del Skrevet 4. juli 2011 Flott, takk for svar alle sammen. Da skal jeg kjøpe oljemaling og rulle i morra! Kanskje noen har tips til fine knotter el håndtak også?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå