sola26 Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Er vell uke 26+4 da.Føler tida går sakte nå.Samtidig så er det jo bare 3 mnd igjen.Og det er jo ikke lenge. Begynner å bli så tung nå.Starta på 80 kg og nå er jeg plutselig 91 kg.Vekta gikk sakte opp ,og nå den siste mnd har jeg gått opp 5 kg.Det gir seg liksom ikke.Har ikke kontroll på vekta.Prøver å tenke på hva jeg spiser,og går tur nesten hver dag.Selv om jeg går mye saktere da.Jeg blir så lei meg når jeg ikke greier å stanse vekta.Forrige gang var jeg 106 kg til fødsel.Og hadde en kamp etterpå med å få av vekt igjen.Virker som det samme skjer nå også. Sliter litt med behov for søtsaker og potetgull også.Må bare ha potetgull.Spiser det ikke hver dag da,men kan fort spise litt for mye.Og må ha det ihvertfall en gang i uka. Noen flere som har gått opp så mye til uke 26?Noen som har noen tips?
Hobbiten Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Er 28 uker i dag. Har akkurat samme situasjon. Er 2 gangs. Startvekt var 72..... I uke 23, første jordmorkontroll, viste vekten 90. Altså 18 kilo!!!! Er ikke høy heller, så dette er veldig tungt. Har mye vondt i rygg og ben. Har mye vann i kroppen også ( ødem 2) spiser ikke chips, nøtter pga saltet, men litt sjokolade i helgene. Har ikke gått opp mer de siste 5 ukene heldigvis Sist svangerskap la jeg på meg 23 kilo, og disse rant av etterpå....håper på det samme denne gang Det eneste vi kan gjøre er å endre kostholdet og/eller være mer i aktivitet - men vet at det ikke er så lett..... Håper du finner din løsning :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå