Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Del Skrevet 4. juli 2011 Huset ser helt bomba ut, måtte bare kaste ting og tang i garasjen og få på en vaskemaskin, resten får jeg ta som det kommer, men hun kommer garantert til og bemerke at det ser helt for jævlig her hos oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Del Skrevet 4. juli 2011 Uanmeldt betyr at de plutselig bare står på døra. Siden du vet at de kommer om en time, så er det jo meldt på forhånd. Ergo ikke uanmeldt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Del Skrevet 4. juli 2011 Ehm.. Det er jo ikke uanmeldt om dere vet at hun kommer om en time.. Og hvem har det så ille at de ikke greier å få unna det verste på en time?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Del Skrevet 4. juli 2011 Det er jo ikke akkurat dronningen som kommer vil jeg tro Drit i henne. Det er dere som bor der, og så lenge det ikke er skittent og uhygenisk, tåler alle litt rot :-) Be svigermor passe sine egne saker du, enn kanskje du bør si det på en litt fin måte om hun er litt sår. He, he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #5 Del Skrevet 4. juli 2011 Det hadde nå jeg dritt i. Hvorfor skal du vaske og rydde for henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #6 Del Skrevet 4. juli 2011 søndag fikk jeg uanmeldt besøk. vi hadde vært på ferie og fetteren min og mormoren min kjørte oss hjem. de sa før ferien at de bare skulle sluppe av oss utenfor da de kjørte oss hjem . men da de kjøre oss hjem så bestemte de seg for å bli med inn. mitt tips: ha det alltid så rent og pent at uanmeldt besøk ikke gjør noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #7 Del Skrevet 4. juli 2011 sluttg klag. la det være som det er og hvis hun kommenterer noe så forteller du henne bare hvor vaskebøtta er og forteller at du ikke hadde tid til å vaske og rydde siden hun kom uanmeldt. her kom svigers 2 dager(DAGER!!!!!) tidligere enn planlagt uten å gi beskjed. vi hadde allerede andre gjester så gjesterommet var opptatt. endte med at de andre gjestene(også mannens familie) pakket sakene sine og reiste hjem en dag før tiden pga dem.. DET er koselig det.. men uansett lykke til... aldri koselig med besøk man veit kommer til å ende med irritasjon.. føler med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #8 Del Skrevet 4. juli 2011 Signerer 12:31. Helt utrolig at du har det så ille hjemme som du fremstiller det. Min svigermor er pertentligheten selv, men hadde hun stått på døra her plutselig, så hadde det ikke gjort noe i det hele tatt. Hos oss er det alltid ryddig og rent over alt. Inkludert garasjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #9 Del Skrevet 4. juli 2011 og dessuten, hvis du logger av datamaskinen og heller shiner over huset så rekker du å få det sånn någen lunde fint til hun kommer. skjønner ikke hvor du skal med det her innlegget her engang!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #10 Del Skrevet 4. juli 2011 Om du har så dårlig tid at du ikke rekker å rydde opp på en time så er ihvertfall mitt råd til deg; get off the computer!! hehehe Ellers må jeg si meg litt enig med 12.31 (?). Litt hverdagsrot må man finne seg i, men er det virkelig så ille at 1 time effektiv rydding ikke gjør at det ihvertfall ser helt greit ut hos dere? I så fall, ta det som en lærepenge Lykke til, og om hun kommenterer noe, bare gi henne vaskebøtta og si : Hvis du syns det er så jævlig her, så vær så god, bare å sette i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #11 Del Skrevet 4. juli 2011 Når man ringer og flere timer før man kommer og sier fra er det ikke akkurat uanmeldt da Lurer på hvor forferdelig det ser ut hos dere om du ikke klarer få unna det værste på 1 time? Om man vasker en gang i uka og rydder hver kveld er det da gjort på en liten halvtime å få unna litt klesvask og dagens leker fra gulvet? Er sjeldent prikkfritt her, men så lenge det ikke er gammelmøkkete og rotet er dagens får uanmeldte gjester bare leve med det her ihvertfall. Senk skuldrene dine litt og sett på kaffen isteden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #12 Del Skrevet 4. juli 2011 Mitt tips hvis du har en time: Fram med ei balje!! Panikkrydd oppi den (bare husk å rydde ut av balja senere, så ikke bøker du skulle huske å sende i retur til bokkklubben blir liggene der til purringen kommer.. *ler*), sleng over støvsugeren, sjekk at doen er grei, sett på kaffen! Kos deg med besøk:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #13 Del Skrevet 4. juli 2011 Herregud så MANGE SURE SKITkjerringer det er her.. Fy søren.. Hva er det som feiler dere egentlig?? til Hi: skjønner deg godt..og jo EN TIME er uanmeldt i mine øyne.. pleier selv å prøve å holde det i orden tilfelle d kommer folk.. men av og til flyter det litt.. og om man skal støvsuge, tørke støv, vaske klær og rydde tar dette raskt mer enn en time.. ihvertfall hjemme hos oss..,og vi er ikke noe lurvete skitne mennesker.. Men uansett.. jeg støtter det som skrives lenger opp her med: kommer det noen kommentarer fra henne.. gi henne vaskebøtta.., men i en munter tone.. (spøkefullt) og si at sånn er det når man kommer uanmeldt=) Videre har jeg erfaring med at det ofte ikke er så stress som man tenker.. svigers kan ikke gjøre noe med det uansett! Rydd det værste unna i 30 min.. send mannen for å kjøpe kaffebrød..evt omvendt..og kos dere! Og overse bimskitkjerrringene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #14 Del Skrevet 4. juli 2011 Ja her var det mange prektige husmødre, gitt! Dere aner ikke engang hvilken standard gjestene forventer seg. Forstår godt HIs panikk, men er enig med dem som synes du skal gi henne vaskebøtta... Det er DITT hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #15 Del Skrevet 4. juli 2011 12.57 her.. Jeg mente virkelig ikke å fremstå som prektig. Men jeg snakker bare ut ifra erfaring her hjemme. Jeg er alene med 4 barn, og det ser ALDRI strøkent ut her. Alltid noe som flyter, men det er overflaterot. Jeg støvsuger og vasker fast en gang i uka og ellers etter behov, og om det ser bomba ut her, så gjør jeg som ei over her sier, soper alt oppi en balje som jeg setter inn på rommet mitt. Inn der skal jo ikke gjestene, og kjøkkenet ser alltid bedre ut om man skyller og stabler oppvaska eller setter den i oppvskmaskinen for oss som bruker det, og så dra over benkene. Er bare det jeg mente, at om hun bare er effektiv og rydder istedenfor å sitte på pc'n og klage over dårlig tid, så hadde hun rukket å bli ferdig. Og om svigermor klager, ja da får a vaske sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå