Gå til innhold

Tips til å få en 1 åring til å sove ute blant folk

trompetisten

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 1 år, og som har vært helt umulig å få til å sove ute blant folk.

Hjemme sover han to ganger pr dag på ca 1,5-2 timer pr gang.

Men i bil eller ute på butikk/tur etc er han umulig.

Vi har også prøvd å kjøre på sen kveld/natt for at han kanskje skulle sove da, enda på visen var at han sov i ca. 25-30 min og var våken resten av bilturen (4 timer).

Sommerferien står for tur, og vi skal til Danmark. Storesøster er blitt lovet en tur på Legoland, og kanskje løveparken. Men ser for meg at det blir et mareritt etterhvert for lillebror som ikke vil sove i bil og ikke sove i vogna når vi er ute på noe.

Noen som har hatt slike nysgjerrigper som ikke har hatt tid til å sove, som har tips til meg?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen vil nok si at dette er fy-fy, men vi hadde småtten i sele i vognen, teppe foran og lot han gråte de 10-15 min det tok for han å gi opp og sovne. Når han først sovnet sov han godt så lenge vognen var i litt bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde som smula, men aldri teppe! Men vi trillet han i ca 10 min min - til slutt sovnet han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gråter sjelden (egentlig aldri) når han skal sove. Hjemme sovner han med en gang. Sover i vogna si ute/inne på dagtid, i sprinkelseng om natta. Aldri problem.

MEN... hvis jeg f.eks går tur med han, når han skal sove, sovner han ikke før vi har parkert hjemme. I bilen så og si aldri...

Verden har så mye å se på, så han har ikke tid, men han blir så fryktelig trøtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...