Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg til å tenke klart?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Et lite/stort dilemma her..

Vi bor idag på mannen min sitt hjemsted, ca 2 min utenfor et lite tettsted. Mannen min kjører 45 min for å komme til jobb, jeg har ingen jobb her, men er akkurat ferdig med fødselspermisjon fra min gamle jobb som ligger der hvor jeg bodde før (40 mil herfra)

det bor ingen barn rundt oss, så eldste barnet vårt går i barnehage 2 mil hjemmefra for å komme seg ut å treffe andre barn.

Flytte eller ikke, er det store spørsmålet:

Fordeler ved å bli boende: Billig hus, fin natur, mannen min vil ikke flytte

Ulemper: Lite familie i nærheten(hans foreldre er ikke så engasjerte),jeg har ingen jobb, ingen barn i nærheten, de må kjøres til alt når de blir eldre. Mine venner og familie bor langt unna.

Er jeg egoistisk når jeg ønsker å flytte? Vet jo at mannen min liker seg her, men er det nok? Kan noen hjelpe meg å se klart på dette og komme med noen gode argumeter for og imot og bo så landlig(øde)

Takk for svar ;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg ville saken vært klar: jeg ville flyttet familien. Jeg ser ingen fordeler ved å bo så landlig som det dere gjør. Hvor sterkt et mannens ønske om å fortsatt bo der? Med mindre han absolutt insisterer av vektige grunner, så synes jeg han kan se hva som er best for hele familien og ikke bare ham selv.

Hvor vil du flytte, da? Kan dere bli enige? Dere kan sikkert fortsatt bo landlig, uten å gjøre alle familiemedlemmer avhengig av bil for den minste ting. Du må nok sette deg ned med mannen din, og han trenger nok også tid på å innse at det som sikkert var drømmen hans ikke nødvendigvis er drømmen for resten av dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...