Gå til innhold

Rugedager å testdag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :) God sommer til alle oss som jakter på gullegget :) <3

Jeg er helt ny i dette her, har akkurat hatt mitt første forsøk, å ser det er mye snakk om rugedager :) Jeg tok ut egg på ons i forrige uke, å satt inn på fredag som var. Starter jeg å telle fra den dagen jeg tar ut egg, eller setter inn? Hvilken rugedag er jeg på nå da??

Fikk beskjed om å ta en blodprøve for å evt påvise hcg, men klarer ikke vente helt til da, skal ta den den 20 juli, så det er jo så lenge til. Er det vanlig å teste etter ca 14 dager, men igjen 14 dager etter uttak eller innsett? Håper noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed fra St.Olav å teste 14 dager etter innsett, men jeg testa 14 dager etter uttak. Det ble sure miner på telefonen da jeg ringte på fredag og fortalte om graviditeten, men hun på telefonen tok seg inn igjen og gratulerte. Men hun sa at jeg måtte ta ny test på "testdagen" for å bekrefte. Om den fortsatt var positiv trengte jeg ikke ringe på nytt, de regner med alt er bra om de ikke hører noe. Tror du er rimelig sikker hvis du tester 14 dager etter uttak, men det kan være greit å bekrefte senere. Men det skal du jo med blodprøve.

Jeg har ikke fått beskjed om å ta blodprøve, merkelig så forskjellig praksis de ulike klinikkene har...

Skrevet

Hei Drømmer...

Innsettingsdagen regnes som rugedag 0. Det vil vel si at du er på rugedag 3 i dag.

På Riksen tok jeg blodprøve 14 dager etter uttak, mens på Hausken har jeg fått beskjed om å ta en test 15 dager etter uttak (test kjøpt på apoteket). Jeg er 1 dag foran deg, og har fått beskjed om å ta test 13. juli. Hvis du tar en test den 14. juli vil du få et ganske så sikkert svar :-)

Skrevet

Ser du har fått svar fra Høst72 mhp rugedager.

Når det gjelder testing, så lønner det seg å vente til 14 dager etter uttak. Da er svaret du får ganske så sikkert. Lykke til!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svarene, nå ble jeg mye klokere =) Har akkurat bestilt tester på nett, så nå er det bare å vente =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...