Gå til innhold

Barneforsikring. Har dere det?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å gå igjennom forsikringene våre nå og forsikringsmannen nevnte barneforsikring. Har prøvd å søke litt på nettet for å se om d blir anbefalt og alt blir jo delvis anbefalt men er d realistisk? Hvor mange av dere har det eller har tenkt å kjøpe det til deres barn? Jeg har en gutt som er veldig mye syk, sliter veldig med luftveisinfeksjoner og har allerede fjernet polypper og satt inn dren i begge ørene + har astma så regner ikke med jeg får den beste forsikringa uansett så er d da noen vits? Har en veldig bra reiseforsikring gjennom utdanningsforbundet og en del blir jo dekket der + at de har en eller annen form for forsikring i barnehagen han går i også (går i privat bhg som er del av Trygge barnehager).

Noen som har formeninger om dette emnet, erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143376097-barneforsikring-har-dere-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tegnet barneforsikring på guttungen så snart det lot seg gjøre etter fødselen, og det kommer vi til å gjøre med barnet i magen også. Guttungen fikk diagnosen astma litt før han fyllte 2 år, og jeg er glad at forsikring var på plass lenge før han ble syk og fikk astma. Fordi vi tegnet forsikring før han ble syk har han ingen reduksjon i forsikringen, men det er mulig han ville fått om vi hadde tegnet en nå. Derfor synes jeg det er kjempeviktig at en tegner forsikring før sykdom inntreffer, for når den har inntruffet kan det være for sent - litt avgjørende av hvilken sykdom vi snakker om selvfølgelig. Nestemann er også arvelig disponert for astma, og vi kommer til å tegne forsikring på barnet rett etter fødsel. Det er jo også karantenetid etter nytegning av forsikring som en må tenke på. Å ha forsikring på barna er en ekstra trygghet, og det koster så lite uansett. Jeg betaler 105 kr i mnd for ACE barneforsikring.

Det lurer jeg velsig på også, om man bør forsikre barna?! Hva er det isåfall forsikringen dekker? Har ikke tegnet det på barnet mitt selv.. I Norge er det jo gratis med legehjelp til barn og alt annet i forbindelse med det, og medisiner på blåresept betaler man jo heller ikke for. Det blir el iforhold til om de skulle bli syke på den måten at de aldri kommer ut i arbeid, og man har en forsikringsavtale som går på å få penger i forhold til dette?!

Vi har tegnet Storebrands superforsikring på ungene.

Betaler 246 kr pr mnd pr barn. Det er dyrt, men det dekker mye.

Det dekker penger til foreldrene ved sykehusopphold blandt annet, samt at det dekker operasjoner på private sykehus, kiropraktor, naprapat, psykolog og masse annet.

Greit å kunne ha muligheten til å kjøpe seg fram i sykehuskøen om noe skulle oppstå..

Det er jo litt penger, og jeg håper vi aldri får bruk for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...