Gå til innhold

Hjelp! Hvordan kjennes rier ut?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt det du har listet opp er ubehagelige smerter. Når riene setter inn er det vondt. Det første man tenker er at nå er det noe på gang og panikken for at det starter kan komme..

Riene er svært kraftige menssmerter i nedre/hele mage og nedre rygg. Hvis du noen gang har forlagt deg og våknet med smerter i korsryggen ligner ryggsmertene på den smerten syns jeg.

Noen trenger ikke ha så store smerter at de må puste seg igjennom de første cm, jeg måtte puste og konsentrere meg under riene etter 5 cm. Da tok smertene over kroppen og jeg kunne ikke stå oppreist lengre. Hadde bare sporadiske menssmerter før 5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Det er sånn jeg har hatt det i natt. Veldig kraftige menssmerter i hele magen og bak i ryggen. Våknet flere ganger av det. Skal på overtidskontroll i morgen. Så kanskje de sjekker modning og sånn da:) Lov å håpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du ikke kommer deg til overtidskontroll imorgen. Blir nok baby i natt,tror du ikke?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo det:D

Men siden jeg er 1 gang og alle sier at jeg må bare belage meg på å gå både 1 og 2 uker over tiden. SÅ blir jeg litt usikker. Men HÅPER ho kommer i natt ja:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Masse lykke til! Jeg har født to ganger,og det begynte med bare litt verk i ryggen som gikk over til å komme i byer..trenger ikke være særlig vondt før du har vært lenge på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har født to ganger og det kjentes anderledes ut begge gangene.

Første gang var jeg på sykehuset siden vannet hadde gått. Det som viste seg å være rier føltes ut som kjempe svake menssmerter. Irriterende svake. Etter 3 timer nevnte jeg disse irriterende smertene og lurte på om jeg kunne få noe å sove på som de hadde tilbudt meg tidligere som jeg takket nei til. Det fikk jeg ikke, men jeg ble sjekket. 4cm åpning. Så disse små smertene var rier. De ble sterkere etterhvert, så jeg var ikke så heldig å ha slike små under fødselen.

Andre gang var det alle andre rundt meg som så jeg fikk rier. Jeg tok meg til magen hvert femte minutt. Ingen smerte men mye action i magen. Smerten kom litt etterhvert, men jeg ble kjørt til sykehuset en times tid etterpå (jeg mente jeg ikke skulle føde, men det gjorde barnefar) 3 cm åpning så da måtte jeg bare innse at jeg skulle føde.

Så ikke alle har vonde rier i starten. Jeg hadde hørt alle skrekkhistoriene om hvor vondt det var og trodde det skulle være helt uholdelige smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet det når man har det.

Men hvis du kan tenke deg den intense magekrampen du har når du har diare, så er det ikke så langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andre fødsel startet av seg selv. Da begynte det med rier med 10 min. mellomrom. De var ikke spesielt kraftige, visste ikke om det var rier eller hva det var, men hadde en misstanke, spesielt med tanke på at de kom regelmessig. Kunne fint dusje og fortsette vaskinga når riene stod på, så økte smertene gradivs etterhvert som timene gikk.

Den igangsatte fødselen var det intense vonde rier fra start til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar:) Jeg har rier (Veldig sterke menssmerter) med 10 min mellomrom nå som varer ca 30-40 sek.. Så jeg håper på at det ikke er så lenge igjen:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...