Gå til innhold

Mamma for første gang - termin 5. mars

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg har nå fått bekreftet at jeg er gravid med mitt første barn, og har en foreløpig termin 5. mars. Kjenner at jeg har litt delte følelser siden jeg har hatt en missing abortion for noen år siden. Er selvfølgelig redd for at noe er galt, og håper jeg kan få en litt tidligere ultralyd slik at jeg kan se at det er liv. Bortsett fra dette, er det veldig etterlengtet graviditet. Det kribler i magen og jeg håper så inderlig at dette skal gå bra :-)

Gleder meg til å følge dere, og lese mer om deres erfaringer og få gode tips :-)

Ellers er jeg 38 år, bor i Oslo og jobber i Oslo.

Han flott uke :-)

Hilsen regnbuen3

Fortsetter under...

Hei Regnbuen !

Gratulerer ! Kjente meg igjen i det du skrev.

Jeg blir også mamma for første gang. Hadde en MA i desember og håper det skal gå bra denne gangen.

Jeg har en kvinnelig gynekolog som er flink med ultralyd så skal høre med henne når jeg kan ta tidlig ultralyd. Jeg har termin ca 10 mars - får litt forskjellige datoer på ulike treminkalkulatorer.

Jeg er 41 og bor i Rogaland.

Hilsen Førti

Tusen takk for tilbakemeldinger :-) Det er fint å høre at andre også har tanker og litt bekymringer. Jeg ser fram til en tidlig ultralyd så jeg evt får se at det er hjertelyd. Da tror jeg mye av bekymringen vil roe seg ned.

Ha en riktig fin helg!

Mvh, regnbuen3

Annonse

Heisann. Gratulerer med spiren!

Moden førstegangsmamma her og (36 år). Jeg fikk faktisk ultralyd når jeg var 5+6. Var tilfeldigvis hos gynekolog av en helt annen grunn, og da jeg sa jeg var gravid, tok han liksågodt en UL med en gang. Den lille var da 2.5mm lang, og vi så tydelig at hjertet slo. Men det har likevel ikke gått opp for meg at jeg faktiskt skal bli mamma. Høres helt rart ut i mine ører. Mamma? Jeg? Nei nå tuller du!

Heisann

Mamma for første gang jeg også med termin sånn ca 6. - 9. mars.

Er 36 år og bor i Kristiansand.

Så flott å se at det er flere av oss i "trivelig" alder som er førstegangsfødende.

Gleder meg til å følge dere videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...