Gå til innhold

Hersens navnelapper! Hva er best da? Stryke på eller stempel? Håper noen gidder svare :)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Strykelapper sitter bedre, men bruk rettetang, mye enklere :)

Stempel bruker jeg kun på klær som ikke vaskes daglig, eks ytterjakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gav opp disse navnelappene og skrev så godt jeg kunne med rett og slett sprit-tursj. Prøvde på et par klær først og vasket de, og det virket som det gikk bra. Men vet ikke om det vil farge av på noen plagg, har gått bra sålangt. Ser ikke fint ut, men orket ikke det styret med stryking og klistring, de datt uansett av samme hva jeg gjorde, hehe ! Jeg skrev på disse lappene enten bak på paggene eller inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strykelapper er litt jobb, men de sitter jo for evig. Men jeg skriver også med svart tusj inni yttertøy og i sko og det har blitt endel med kulepenn på merkelappen i vanlige klær fordi jeg ikke gidder å stryke på alle plagg. Kulepenn er egentlig helt fenomenalt, det forsvinner heller ikke. Har aldri prøvd stempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoholiker! Du utnevnes herved til dagens dibber for tipset om rettetang. Det var jo genialt! Takk for at du delte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig gira de to tre første gangene med strykelapper, men så gikk jeg lei. Måtte passe på å stryke hver gang jeg kjøpte et nytt plagg og det ble glemt.

Gikk over til sprittusj og har brukt det i mange år. Finnes egne tusjer for klær. Sitter evig ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genialt å bruke merkepenn synes jeg! Det meste kan merkes med tusj, det er fort gjort og billig. Holder med initialer eller fornavn stort sett.

Så stryker jeg navnelapper kun i ting som det er vanskelig å skrive på, som sokker og ulltøy. Stryker noen ganger navnelapper i ekstra fine ting vi er redde for å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Kan foresten nevne at jeg bruker vaskeklut som underlag mellom plagget og tanga da det blir veldig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bokhandelen har de merketusj for klær, helt genialt. Du velger selv om du skriver fornavn, etternavn eller bare initialer, det kommer jo an på hvor mange det er med samme navn i barnehagen o.l.

Sitter for evig, her går klærne i arv til yngre søsken og merkingen sitter der vask etter vask.

Har en tusj på badet og en i gangen, alle klærne får en noen bokstaver før de tas i bruk. Blir ikke enklere enn det, de fleste barneklær leveres jo nå med navnelapp sydd inn, ellers skriver jeg på vaskelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker strykelapper fra labelman.no.

veldig fornøyd. litt jobb med å stryke på, men funker bedre enn tusj og penn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...