Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Del Skrevet 4. juli 2011 Vi har et vennepar hvor da mannen utrykker med hele kroppsspråket at han syns vår sønn på 20mnd er slitsom. Og gir gjerne velmenende råd om barneoppdragelse som er helt på jordet. Type: "Gi han yougert til han spyr, da vil han ikke være så hekta på det mer" Vår sønner er overhodet ikke noe englebarn, men ganske vanlig i den alderen ville jeg tro. Jeg får ikke disse vibbene av noen andre, men han sitter da å offer seg over sønnen vår da han bråker for eksempel. Disse er ganske ofte på besøk hos oss, men mest etter at gutten min har lagt seg, så når han en sjelden gang tilbringer tid sammen med min sønn (helt frivillig), burde han ikke da oppføre seg som folk? Har lyst å si noe til han, men hva skal jeg si? "slutt å off deg"? Kan vel kanskje ikke si det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Del Skrevet 4. juli 2011 Eh? Hva skal man si..? På den ene siden ER barn på rundt 20 mnd slitsomme (har en selv!), på den andre siden er det klart han må oppføre seg ordentlig rundt et barn! Du får si at han får tenke på at det var akkurat slik han var selv da han var liten, og kanskje han burde vente med å dele ut 'råd' til han har peiling på området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg hadde en venninne som var slik. Nå har hun to barn selv - som faktisk er like "ille" som mine barn var. Jeg så på hele henne at barn var plagsomt, og jeg må si at jeg nå fryder meg litt når jeg ser henne stresset meg egne barn. Nå har vi barnløse naboer og de kan gjerne komme med kommentarer som "De bråker en del de barna dine". Og da er det ikke med et smil, men som om de hører dem når vinduer deres står åpent. De fikk "bare" sove til kl10.15 da de ble vekket av barna som lekte utendørs. Da kan jeg si "Ja slik er det å ha naboer. Du bør kjøpe noen ørepropper". Dette tåler naboene å høre. Jeg hadde gitt småstikk til kompisen din: Ang yoghurten så hadde jeg spurt om han hadde kjøpt hjernen sin på tilbud. Og når han virker utilpass så sier du bare at ja her bor det småbarn. Det er jo faktisk han som er gjesten. Barnet ditt skal ikke føles som hun/han bare er til bry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Del Skrevet 4. juli 2011 Han bør oppføre seg ordentlig mot gutten din, men han trenger ikke å like han, leke og tøyse med han osv. At han kommer med "råd" som joghurten og slikt er bare å la gå inn det ene øret og ut av det andre. Tror ikke du kan forandre vennen din på dette punktet dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå