Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg sliter så veldig med magen min, gjør vondt øverst i magen hele tiden, og så kommer det skikkelige tak fra tid til annen i tilleg. Er nå sykmeldt, og til utredning. Jeg har tatt 5 avføringsprøver som alle var positive på blod. Ble sendt til ultralyd for å sjekke galle, nyrer, magesekk og lever, heldigvis så alt bra ut der. Skal til legen igjen i morgen, men kan det være "bare" psykisk? Stress f.eks? Er generelt ikke veldig stressa, men tenker mye på jobben og økonomien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Del Skrevet 4. juli 2011 Dette vet jeg faktisk ikke. Men ville nok hatt sjekket tarmer mht til allergi el forstoppelse før jeg tenkte at det kunne være psykiske årsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg mener selv at når jeg hadde blod i avføringen (var mer avføring i alt blodet :S), så var det utløst av psykiske årsaker. I tillegg fant aldri legene noe galt med meg. Det er ikke psykisk i den forstand at man innbiller seg det, slik som legen min antok at jeg mente når jeg sa jeg trodde årsaken var psykisk. Han så bare dumt på meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Del Skrevet 4. juli 2011 Psykiske plager kan trigge tarmproblemer, men blodet kommer fra et sted. Selv om psyken din kan være en utløsende faktor, vil det uansett være noe underliggende. Om blodet er rødt/friskt og ligger utenpå avføringen er det mest sansynlig et problem i nedre del av tarmen, f eks hemoroider, men siden du har tatt ultralyd av de øvre deler av fordøyelseskanalen, regner jeg med at det gjelder "usynlig" blod, evt mørk avføring med spesiell lukt. Om du har et lite sår i magesekken, tolvfingertarmen, el l, er det ikke sikkert det er synlig på ultralyd. Jeg tipper du må ta en gastroskopi for å sjekke nærmere. Derimot ville de sikkert sett det om det dreide seg om kreft, så at de ikke har funnet noe ville jeg regnet som svært positivt. Om ikke blodprosenten din (Hgb) har falt, evt er lav, er det ikke grunn til å være veldig bekmra på nåværende tidspunkt. Lykke til, dette går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #5 Del Skrevet 4. juli 2011 Psykiske plager stikker ikke hull på en blodåre, så jeg tror deppe det er psykiske årsaker til blod i urinen. Tror det må være noe fysisk galt for at du skal blø og det kan jo være ganske uskyldig men også ganske alvorlig, så det er godt de sjekker deg grundig. Er du sjekket skikkelig for allergier og intoleranser? Blødende magesår? God bedring til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #6 Del Skrevet 4. juli 2011 avføringen mente jeg selvfølgelig, ikke urinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #7 Del Skrevet 4. juli 2011 Ja det kan man få. Stress kan føre til magesår - som igjen kan føre til blod i avføringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå