BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Har dere noen lure triks paa lager for aa unngaa at han tisser ned alt og alle under bleieskiftet? Gutten min er 3 uker gammel, og bleieskiftet ender altfor ofte med "storrengjoering"...
Gutt 08 Jente11 Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Jeg la alltid en liten klut over tissen så fort bleia var av. Fungerte frem til han fant kluten og tok den bort selv... eller sparket den bort...
helene0: jan09+jun11 Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Klut er et bra triks, ja. Jeg har ca 1000 store gaskluter (landlord kjøpt på rema 1000 til niks og ingenting). De er såbass store at de kan ligge under rompa på knøttet, rundt hoftene og ned melom beina. Da skal det litt mer til for å sparke eller dra de bort. Dessuten er gaskluter supre som ammekluter, gulpekluter +++
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Legger gjerne stumpen ned på en vaskeklut når han skal tørke slik at det ikke renner utover hele ryggen hans. Prøver ellers å ha kluter for hånden for å være litt rask å styre strålen. Men litt søl av og til et ikke til å unngå. Altid spennende hvis en må skifte i bilen eller vogna eller hos andre...
Alt-er-mulig Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Hei Enig med de andre over her. jeg hadde masse småkluter fra Princess, de funket supert når han var så liten. Etter en stund greide jeg knekke "koden". det som skjedde var at han alltid tisset når jeg tok av bleien, og alt ble vått som du sier. SÅ: jeg åpnet bleien, lot den ligge eller bare holde den - ventet litt og vips tisset han i reaksjon av friluften he he.... Ergo kom det i bleien og klut-prosjektet ble skrinlagt:-)) Lykke til
SolRikke Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 jeg bruker en klut over tissetassen jeg også, og i detsiste har jeg begynt å _se_ når han må tisse og ikke. han må tisse når tissetassen er litt hoven, eller litt større enn vanlig. Slår aldri feil, er tassen litt utstående, ja da tisser han hvert øyeblikk. works every time
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 5. juli 2011 #7 Skrevet 5. juli 2011 Klut er veldig bra, det brukte vi også i starten. En erfaren mammadame tipsa meg en gang om at om man har en tisser, en som reagerer på kald luft kan man blåse ned i bleia i det man åpner den, og så vil han tisse på kommando. Aner ikke om det funker, for min sluttet ganske fort å tisse sånn. Men klut brukte vi lenge uansett, for å dempe eventuelle prosjektilbæsj som ble skutt ut over stuegulvet et par ganger. hihi
Gjest LilleDina&gutt11 + 2englebarn Skrevet 5. juli 2011 #8 Skrevet 5. juli 2011 Her går det slik: Når han er nær ved å tisse, så står tissen litt ut og den ser litt hoven ut, da blåser jeg lett mot den, så tisser han på komando. Ellers har vi et håndkle liggenes under han, som jeg trekker opp mellom bena hans når han ligger uten bleie, tar jo ikke så lang tid å bytte bleia, bare når man tørker bak, og da pleier ikke gutten vår å tisse, venter altid til han får ligge med sprellende ben :-P
Ennai Skrevet 6. juli 2011 #9 Skrevet 6. juli 2011 VI har gjort det slik som Alt-er-mulig :-) Hvis han tisser når han får av bleia, skjer det i løpet av de dørste 5 sek etter at bleia er av, så jeg bare holder den det i noen sek for å være sikker Og du kan banne på at om jeg glemmer meg og fjerner bleia med en gang, tisser han så mye at han er våt i håret og må bades! *ler* ^^,
Tøtto&lillebror Skrevet 7. juli 2011 #10 Skrevet 7. juli 2011 Såg på Sisters&brothers her ein dag, og der hadde dei nesten som ei lita hette dei sette over tissefanten når han var utan bleie..såg snål ut, men vett ikkje om dette er noko som er i salg her i landet. Gutungen på snart 3 mnd tisse nå sjelden når han ligg utan bleie, og det er jo så herlig å sprelle naken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå