KzH Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Vi skal i slutten av juli kjøre fra Ålesund til Oslo, med jenta vår på 3 mnd. Turen tar ca 7-8 timer. Er litt usikker på om vi skal kjøre om natta eller dagen. Hun sover hele natta, ofte 8 - 9 timer i strekk, da hadde jo vi kommet oss rimelig kjap fram, men er så redd for å ødelegge det at hun sover hele natta hvis det ikke funker. Også er jeg redd for at det blir mye soving i bilen på dagid og dermed ikke vil sove til natta igjen, for hun sover alltid i bilen... Hjelp? =)
Adrianne1 Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Når babyen vår var tre mnd funket det veldig bra å kjøre så langt på dagtid. Ungen sov storparten av tiden, uten at dette ødela for nattesøvnen Etter at han ble 4-5 mnd ble dette verre, og vi må nå kjøre på kvelds-/nattestid...
Gjest Madolyn Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Ikke for å være slem, men dere har vel ikke tenkt at en 3 mnd gammel baby, med sin svake korsrygg, skal sitte faststroppet i L-vinkel i et hardt bilsete i 7-8 timer i strekk? Min 12 uker gamle gutt begynner å vri seg allerede etter 30-40 minutter... Igjen, ikke for å "bry meg", men tviler på at så mange timer sittende statisk i et bilsete kan være bra for en så liten baby
to til tre Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Jeg har snakket med en fysioterapeut om dette med langkjøring med baby. Vi kjørte Oslo- Trondheim (ca 7-8timer) med vår lille første gang da han var bare litt over en måned. fysio sa at man kjører så lenge babyen sover, og sørg for å ta han opp og la ham strekke på seg når man først stopper. det er ikke nødvendig at han skal ligge flatt ut, det er nok å få ligge i armene deres. Poenget var å skifte stilling. Vi kjørte 3-4 timer før vi stoppet. da måtte han jo uansett få mat (og vi måtte ha mat ). på den tiden sov han hele veien. nå blir det nok litt mer arbeidsom tur (han er 4mnd), for han er mye mer våken og må underholdes. så ikke vær redd for ryggen i alle fall! så lenge det er snakk om sjeldne turer, er det ikke noe problem det er mye verre med turene hver eneste dag, det er de som til sammen gir mange flere timer i bilsete. Vi kjører veldig sjeldent, kanskje en gang i uka, så derfor sa fysio at dette aboslutt ikke var noe problem (og da var han bare en måned!) God tur!
uhhuhher Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Hvis hun sovner lett i bilen, så hadde jeg kjørt på dagen. Jeg hadde ikke latt ungen sitte så lenge som 8 timer i strekk i setet, slik du tenker kjøring på natten kan bli, men 3-4 går greit. Vi kjørte nettopp en 8 timer lang tur med sønnen vår på 5 måneder, og vi stoppet to ganger for amming og strekking. Mesteparten av turen gikk med til soving, veldig greit, men nå ødelegger ikke masse dagsoving for nattesøvnen her i huset. Beste tips ellers er å ta det som det kommer - ikke ha hastverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå