Gå til innhold

låner hus av svigefar

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er historien.

Jeg og samboern min er det man kaller unge foreldre, og begge to er under høyere utdanning. Så det at svigefar trådde til og kjøpte hus til oss, er jeg så takknemlig for at jeg ikke finner ord. Helt utrolig!

Det eneste nå er han skal kjøpe nabohuset, som er vegg i vegg med "vårt" hus. Så nå har han tenkt til å gjøre disse to husene til et oppussingsprosjekt. Da forklarte han at vi skal bytte litt på hvor vi skal bo, sånn at vi skal flytte inn i nabohuset for en ukjent tid. Men han pusser opp det ene, for å så flytte igjen.

Gruer meg veldig til dette, det er ikke bare bare å flytte hele tiden.

Det er hans hus, men jeg skulle så inderlig ønske at han kunne pusse opp her mens vi bor her. Vi har ei lita jente oppe i dette.

Forslag på hvordan vi skal gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du har det bedre ved å IKKE bo i et opp-pussingsobjekt under prosjekttiden.

Men kan han ikke pusse opp det andre huset først? Så slipper dere å flytte så mange ganger, og så flytter dere til noe nytt og friskt, ikke til noe nedslitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har det bedre ved å IKKE bo i et opp-pussingsobjekt under prosjekttiden.

Men kan han ikke pusse opp det andre huset først? Så slipper dere å flytte så mange ganger, og så flytter dere til noe nytt og friskt, ikke til noe nedslitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først sier du at han kjøpte hus til dere men det riktige er at han kjøpte et hus dere leier/låner?

Uansett, hvis dere låner så syns jeg det er opp til han hvordan det skal gjøres. Men hvis dere kommer opp med en bedre plan så kanskje han går med på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...