Gå til innhold

Dere som handler for en uke i slengen....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva handler dere?

Jeg er så lei av å gå på butikken hver dag og annenhver dag... så jeg trenger hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først lager jeg middagsliste, altså planlegger alle middagene. Så lager jeg handlelisten ut fra middagslisten. Deretter legger jeg på brød og andre basics, så må du også huske toalettsaker som tannkrem, dopapir, vaskemidler osv. Irriterende å glemme noe, for da må man jo i butikken flere ganger allikevel.

Tar litt tid, men verdt det her i huset i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dopapir

melk

brød

7 middager (fisk,kylling, storfe,svin, 2 stk kjøttdeig, pølser = 7 middager). Vi handler alltid dette, men lager forskjellige middager hver uke. Bruker bare dette som basis. Noen ganger har vi to fiskemiddager...men da bestemmer vi oss i butikkene etter utvalg/tilbud.

Div. pålegg

egg

mel (vi baker en del)

gjær

smør

brus

saft

lørdagsgodt

frukt

grønnsaker

pasta

ris

poteter

tortillalefser

en kjekspakke (til venninnebesøk)

div.sauser

vaskepulver

kaffe/te

sukker

håndsåpe

Har sikker glemt noe. Vi er 4stk og bruker rett under 1500kr i uken.

Og vi bruker alle matvarene. Vi er strenge på oss selv - og av prinsipp så spiser vi middagene vi har bestemt oss for.

Er så deilig å vite at hjemme så ligger alt klart til en kyllingmiddag. Jeg har da før handling bestemt at til denne kyllingmiddagen så skal vi ha spekeskinke og sopp til. Og kjøpte alle ingerdiensene på fredagen som er vår handledag, mens neste uke så vil vi ha noe annet til kyllingen....så listen er ikke alltid helt lik alle uker.

Så slipper man å vri hjernen til å prøve å finne en middag. Vi har hatt en handledag i uken i 9år nå, og det fungerer utmerket. Noen ganger må vi ha en ekstra melk, men det hender ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager også middagsliste. Og handler hovedsaklig utifra denne. Går gjennom skuffer,skap, fryser/kjøleskap og sjekker hva det begynner å bli lite av og skriver opp på listen. Samme med vaskemidler, hygieneartikler, dopapir/tørkerull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har ett "genialt" system som funker for handling og planlegging 1 gang i uken?

Jeg får det liksom ikke helt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...