håperpåvinterbarn Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Ja, nå har jeg akkurat begynt på overtiden min på siden står det -1 dag, og jeg håper det ikke blir mange slike minusdager fremmover. Jeg er ikke helt mentalt klar for denne fødselen, så foreløpig er humøret ganske så bra . Min første det her, så har vært mentalt forberedt på å gå over. Symptomer på fødsel: null...foruten litt vondt i korsryggen og bittelitt menssmerter.. Er vi flere på overtid? Håper i såfall at flere og flere detter av denne tråden og forteller om enkle og greie fødsler God mandag!
Adele :) Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Jeg er også 1 dag på overtid idag.... Er så utrolig lei av å vente....Når tid skal du til kontroll hos lege eller jordmor? Jeg er så klar at jeg godt kunne blitt satt igang idag Men her i stavanger er det den 11 dagen over man blir satt igang... Stresser litt med at mannen jobber offshore og ville derfor vært greit om hun kom slik at vi fikk masse tid sammen:) Lykke til iallefall
Juliprinsessene Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Hos meg står det -2. Huff og huff. Håper det skjer noe snart.
Lisilis Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 -3 dager her... Håper babyen bestemmer seg for å komme snart, jeg er klar!! Dersom jeg blir igangsatt, så får jeg ikke føde på ABC-klinikken, håper ikke jeg går såå mye over... Lykke til alle overtidsjenter
håperpåvinterbarn Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2011 Jeg har en avtale med legen min om å ringe inn på fredag for å få overtidskontroll. På skjemaet mitt står det at jeg skal ha en overtidskontroll 10. juli, men det er jo en søndag, så tviler på at jeg får en konsultasjon da.. På St.Olavs i Trondheim tror jeg man kan bli vurdert for igangsetting fra og med en uke over...Håper håper jeg slipper å gå over mye lengre, men her er det null og niks som skjer... Lykke til jenter!
Hege10 Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 Er på min 12 dag på overtid. Så nurket kommer nok ikke av seg selv her. Blir satt igang til onsdag, så håper bare ting går fort da. Ble satt igang sist, og da tok det 6 dager før hun kom...
*Melody* Skrevet 4. juli 2011 #7 Skrevet 4. juli 2011 Hege10, du har all min forståelse. Dere andre også naturligvis. Jeg er på min 6 dag på overtid, er førstegangs og skal i tillegg gjennom en setefødsel. Kjenner jeg helst ikke vil gå allverdens over for innbiller meg at han bare blir større og verre å få ut. Noen av dere som er førstegangs og har dere noen symptomer? Jeg har hatt nada symptomer frem til idag. Masse stikkinger oppi der, vonde sådan. Kjennes ut som noen trøkker en strikkepinne opp og ut igjen. Ellers ikke sett verken til propp eller slim/blod. Overtidskontroll onsdag. Rart med den overtidskontrollen forresten. De er jo så nøye på å si at man ikke er på overtid før 14 dager etter termindato, men allikevel blir man sendt på noe som så fint heter 'overtidskontroll' bare 8 dager etter termindato. ??? Er meg forvirret !
Mrs.Bakke Skrevet 4. juli 2011 #8 Skrevet 4. juli 2011 Jeg er -5 i dag og med høyt blodtrykk og ymse synes jeg det begynner å bli nok. Det er min andre så jeg tenkte liksom han hun kom til å komme før... Jeg skal settes i gang på onsdag, fordi jeg ikke vil mer. Har for lang vei til sykehuset til å sjekke superofte, og jeg liker ikke ansvaret for at baby har det bra der inne. Er dere andre redde eller stoler dere på at alt er bra og at morkake virker helt til uke 42?
håperpåvinterbarn Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2011 Jeg vil helst ha ungen ut når jeg er en uke over....Men dette er min første, og jeg er nok litt paranoid etter alt som har vært skrevet om overtid i aviser o.l. Jeg hadde nok bekymret meg veldig mye om jeg måtte gå over to uker over termin.....håper håper ikke det skjer! Hadde termin igår, så håper det skjer noe i løpet av denne uken.
Tchh Skrevet 4. juli 2011 #10 Skrevet 4. juli 2011 Jeg er -7 dager idag.. Skal på overtidskontroll på onsdag! Hær blir vi satt igang på 10 dag. Men de skulle se om det ble satt igang onsdag torsdag eller fredag! Jeg er såååå lei nå!! Hadde ikke forestillt meg at jeg måtte gå over tiden. Var jo heelt sikker på at hun skulle komme før!!
Jente2011 Skrevet 5. juli 2011 #11 Skrevet 5. juli 2011 Er -5 idag.. Vokna istad av veldig vondt i magen, gikk på do, og det kom slim og lyst blod.. Sikkert slimproppen! Tror riene er begynt, men ikke heeeeelt sikker (er så lenge siden sist, vokna da med akkuratt samme smerte og måtte på do) Men nå er det ikke kynnere for det er veldig ubehagelig, så håper på fødsel dette døgnet;)
håperpåvinterbarn Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2011 tegningsblødning!! Jeg håper håper at dette er et tegn på at noe er på gang Men riene ser jeg ikke noe til gitt. Jeg kan vel forberede meg på at det vil gå en stund enda da (førstegangs, så dette har jeg ikke peiling på). Hvordan går det med dere andre?
Peispå! Skrevet 6. juli 2011 #13 Skrevet 6. juli 2011 Heier på deg Sommerfugl11!! Blander meg litt inn i overtidstråden deres, med å si at hos meg ble jenta født ca et døgn etter at jeg hadde min tegningsblødnning. Regner med at noe skjer med deg snart:-) Har termin i dag selv uten at noe skjer, så mulig jeg må hive meg på denne tråden snart selv da....
håperpåvinterbarn Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2011 takk Trønderline! Har ganske kraftige "menssmerter" med jevne mellomrom (20 min ca) så jeg håper det er rier??? jeg må konsentrere meg om å telle meg gjennom dem for de er relativt smertefulle..varer fra 30-60 sekunder hver gang og starter i ryggen før det går over til nederst i magen. De bygger seg opp til en topp for så å roe seg igjen. Har nå hatt ganske mange av dem i natt, så jeg håper virkelig at det blir som med deg at denne tegningsblødningen varsler nært forestående fødsel Jeg heier på deg og! Kanskje ender vi på St. Olavs samtidig!
Peispå! Skrevet 6. juli 2011 #15 Skrevet 6. juli 2011 Hi,hi, da tror jeg du virkelig er i gang! Skal bli spennende å høre hvordan det går med deg. Her er det null,nix og nada som tyder på fødsel. Foruten to runder med løs mage, så får nesten håpe at det teller på noe vis.... Skulle gjerne ha joinet deg på St.olavs i dag jeg... :-)
håperpåvinterbarn Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #16 Skrevet 6. juli 2011 æsj...nå dabbet det helt av her.....en og en halv time siden siste rie (hvis det var det det var)...jaja..jeg holder motet oppe. Merkelig å ville ha vondt, men det vil jeg altså Smører meg med tolmodighet og justerer forventningene....Jeg får visst nyte sola i Trøndelag idag likevel da.
økln Skrevet 6. juli 2011 #17 Skrevet 6. juli 2011 Dag 8, og fortsatt ved godt mot! Har hele tiden hatt på følelsen at jeg kom til å gå over, så det er nok underbevisstheten min som gjør at jeg ikke tar det så tungt.. Synes egentlig tellingen frem til termin var den verste. Får god oppfølging på sykehuset; kontroll ved termin, en uke over, skal i morgen og blir mest sannsynlig igangsatt i løpet helgen. Innen 6 dager er jeg iallefall garantert å ha jenta mi her Har masse murringer, kynnere og smerter i korsryggen, men det har jeg hatt i flere uker, så jeg har droppet å tolke tegnene
mmagdalena Skrevet 6. juli 2011 #18 Skrevet 6. juli 2011 -5 her nå, og ganske motstridende signaler her. Iblant er det masse aktivitet som tar både i rygg om mage, men det er max 2 per time, og ikke noe regelmessig i varighet eller intervall... Undersøkt av jordmor igår, og det var ganske klart, og 3 cm åpning. Hun "strippet" meg da, så håpet kanskje det skulle gi noe mer action, men ikke foreløpig... Forrige fødsel startet med vannavgang uten noen tegn i det hele tatt på forhånd, så ikke noe som er likt med sist... Lykke til med ventetiden, jenter!
LiteNurk Skrevet 6. juli 2011 #19 Skrevet 6. juli 2011 -9 dager her, og ingen tegn på at noe som helst er i gang. Skal på overtidskontroll på sykehuset imorgen, og er veldig spent. Er klar for å få denne babyen på utsiden av magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå