Gå til innhold

Forløpet i innledningen/utredningen til IVF-prosessen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror mitt forløp er litt uvanlig, men jeg vil gjerne høre hvordan det har vært for dere nadre, for slik å få et bilde av hva jeg kanskje kan vente meg fremover..

Jeg hadde en sterk mistanke om at eggelderne mine var tette, og undersøkte dette privat forrige uke. De viste seg å være helt ødelagt og legen sendte henvisning til Rikshospitalet. Nå venter jeg på brev med en time til Riksen, men hva vil skje på den timen? Og hvor mye må vi inn dit å gjøre før selve prøvingen begynner? Jeg ser her inne at man tar blodprøver og hiv-prøver og hepatitt.. Vi har jo ikke tatt noen prøver! Ikke av hormonnivå, sædkvalitet,-ingenting! Jeg vet bare at egglederne mine er ødelagt og legen sa at eneste mulighet vi hadde var prøverør..

så hvordan har prosessen for dere nadre vært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok blodprøver som bekreftet at syklusen min var normal og at jeg hadde eggløsning, hormonprøver osv. Samboer tok sædprøve. Fikk brev før neste time at han hadde kraftig nedsatt sædkvslitet og at vi måtte ha ICSI. På den timen hos gynekolog ble vi enige med gynekologen om å søke, og tok HIV/hepatittprøver. Gyn sendte søknaden når svarene forelå. Han så ikke nie poeng i å utrede meg videre.

Etter noen uker fikk vi bekreftelse på motatt søknad, og veskjed om 2 mndr behandlingstid. To mndr etter fikk vi beskjed om innvilget behandling, og måtte ta kromosomprøver. To nye mndr etter fikk vi innkalling til behandling og beskjed om å ringe, ny beskjed på telefon om å ringe når mensen kom, fikk da omtrentlig beskjed om når forsøket ble og etter en stund medisiner i posten.

Det tok ca 1/2 år fra søknad til gjennomført behandling..

Skrevet

takk for svar! Hva er ICSI?

Skrevet

ICSI er en prøverørsmetode der en enkelt sædcelle blir implantert i egget. Brukes ved nedsatt sædkvalitet og ved enkelte problemer med egget.

Skrevet

takk! det er mye å sette seg inn i gitt.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...