Gå til innhold

Så dere i adressa i dag, at det er skadelig for 1 åringene å ha så lange dager i barnehagen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei.

Men jeg er enig i artikkelen. Det MÅ settes fokus på innholdet i dagen nå. Eks nok personale til at de kan dekke barnas behov. Underbemanning er et problem i alle sektorer hvor man jobber med mennesker.

Så istedenfor å klage på barnehagene, klag til politikerne slik at de bevilger mere penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Sjokoholiker!

Vi som jobber i bhg strekker oss så slangt vi klarer, slik at barna får det best mulig. Ihvertfall i vår bhg. Og vi får mye skryt fra foreldrene og barna er glade, men det blir fort litt fravær pga slitene ansatte...

På de få årene jeg har jobbet der så har ett par av mine kollegaer "møtt veggen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jo ikke kritikk til barnehager, som gjør så godt de kan med de ressurser de har fått tildelt.

Jeg tenker jo at små grupper barn med stor voksentetthet må være alternativet om ettåringer skal i barnehage.

Nå har poden min blitt to år og har hatt barnehageplass i et år. Vi har brukt kanskje halve plassen. Mye fri og kortest mulig dager når han måtte være der.

Vi ser nå at vi ikke har behov for full plass neste år, og har søkt perm i 50%.

Men det vil faktisk ikke bhg innvilge, for det er INGEN andre som ønsker halv plass. De argumenterer med at det har blitt så billig at folk disponerer full plass, men bruker det ikke.

Klart det blir bedre dager i barnehagen når to-tre barn er hjemme hver dag...

Hadde vi hatt råd ville ikke jr fått begynne i barnehagen før nå til høsten, men vi er vel av dem som har satt oss i en situasjon som krever at vi begge jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt jentene mine i familiebarnhage til de var 2.5 år. Det tror jeg har vært veldig bra for dem. Småbarnsavdelinga på den beste barnhagen her har hatt ca. 13 unger på småbarnsvdelingen sin.

Nå har de presset det opp til 18. Det syns jeg er veldig trist for 1-åringene her. Dumt at det må bli sånn.

Jeg syns familebarnehage eller små avdelinger med 12 barn er det beste. Og dernest er det supert om ungene slipper å gå 9 timer hver dag. Men alle har jo ikke et valg der desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...