Gå til innhold

Dere som jobber i barnahage, eller erfarne barnehagemødre..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ut å kjøpe regntøy til vesla som skal begynne i bhg i august. Hva er best, hel dress eller to-delt?

Hun er forresten 20 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

til de små er hel dress bedre da det er lettere å bevege seg fritt i. Jeg velger ihvertfall det til mine små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jeg har jobbet på småbarns avd i 6 år nå og har denne erfaringen:

Hel dress er best når det er kaldt ute og to delt når det er varmt :o)

Jeg kommer til å kjøpe en av hver til mini, han begynner også i bhg i august.

Ønsker du bare å kjøpe en, så ville jeg kjøpt to delt, fordi på varme dager og sølepytter overalt, så kan man bare bruke buksa og barnet slipper å bli alt for varm :o)

Lykke til med bhg start :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt delt mening jeg da:

Hel dress: Kjempefint med tanke på at ho ikke får den glippen bak på ryggen som vannet renner ned i når ho sitter i sandkassa og blir våt.

Bakdelen er at det kan bli klamt med hel dress

Delt dress: Supert for dager hvor det kun er vått på bakken og ho kun trenger buksa..

Sånn alt i alt ville nok jeg kjøpt delt til min tulle..de klarer å¨bli våte uansett..

Jobber i barnehage på 16 året forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed fra barnehagen at de helst ønsket todelt dress også til de minste barna fordi det var mest praktisk. Fordelen med en todelt dress er at hvis det er vått på bakken, men ikke regner, kan de ha på bare bukse og en vanlig jakke. Jenta vår fikk både todelt og hel dress til ettårsdagen sin, og jeg synes den hele dressen er best når det regner, men hun bruker ofte bare regnbukse hvis det har regnet og derfor er vått på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille er like gammel som din, og hun har to-delt regntøy. Dette fordi det ofte er ganske vått på bakken tidlig på morgenen, og da er det fint å kunne ha på seg kun regnbuksen.

Har aldri hatt noen problemer med at det blir åpent i ryggen, fordi buksen er jo lang med seler på. Så jeg ville faktisk anbefalt to-delt, noe de også gjør i vår barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart to-delt! Buksene er går jo langt oppover ryggen og magen, så hvilke regnbukser har du anonym over som sier vannet sklir inn???

Aldri opplevd det!

Men vi har høstdress som er hel og tåler vann, men er jo ikke en regndress da.

Har funket helt fint form mine barn fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt noe annet enn to-delt regndress, og kan heller ikke skjønne hvordan vannet kan komme inn i en todelt dress. Det kan jeg påstå at ALDRI har skjedd hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen min datter går i fikk vi beskjed om å gjerne ha helforet regndress mens det fremdeles er kaldt ute, og en todelt regndress når det er mildere ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at to delt er best, for regnbuksa kan brukes når det er litt fuktig ute, og da trengs kanskje ikke jakken.

Hel dress kan bli klamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...