Gå til innhold

Datteren min har så vondt under fotsålene-

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er tre år og har såppas vondt at hun ikke klarer å gå ordentlig, Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne?

Har prøvd å stryke og masere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du riktig sko-størrelse til henne? Er hun makelig anlagt og liker å bli bært og kjørt rundt?

Ellers tenker jeg på EB-føtter.

EB = Epidermolysis Bullosa. Ikke bli skremt av alle treff når du googler, EB er en sykdom med MASSEVIS av variasjoner. Det må en hudbiopsi til for å finne ut av om det er det.

DEBRA Norge har info om hvordan lindre, hør med de om tips og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flis?

Jeg hadde snakket med en fotsoneterapaut. De vil nok med en gang se om hun har vondt pga skade eller om det er nerve i klem.

Selv hadde jeg etter fødsel to uker hvor jeg hadde noe helt sinnsykt vondt under fotsålene. Klart nesten ikke å gå. Dette fikk jeg fordi halebeinet var brukket. Hadde vondt der også, men kjente mest smerte under et spesielt punkt under fotsålen.

Mine to barn klarer heller nesten ikke å gå når de har ørebetennelse (noe vi har slitt med mye). Men en fotterapaut viste meg en punkt under tærne jeg kunne trykke på så forsvant smertene. Funker like genialt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har riktig skostrl. skal søke opp dette EB og se om det kan være noe. Det skal mye til for å skremme meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

plattfot?

Få en spesialist til å se på føttern hennes, jeg har selv slitt med de problemene som barn. Jeg nektet og bruke sko bla. pga de var vonde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte sko har en slags liten "kant" helt bak på sålehælen. Hvis du tar ut sålen av skoen så ser du om det kan være denne kanten hun tråkker på. Det skjedde med sønnen min for et par år siden. Han hadde så vondt i hælene, vi var t.o.m på sykehuset for å finne ut hva det kunne være (han var bare 2 år da, så han fikk ikke forklart hva slags vondt det var). De fant jo selvfølgelig ingenting galt, men så viste det seg at han bare trengte andre såler i joggeskoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...