Gå til innhold

Råd til et bedre samliv ,noen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det virker som om kjæresten min er lei av meg, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Han har begynt å trene (etter å ha snakket om det lenge) - og trener ca 5 dager i uka med en kamerat. Synes dette er flott, i og med at mye av hans hverdag ellers sentrerer seg rundt jobb.

Men saken er, at nå virker det som om det eneste han engasjerer seg for er ting som ikke inkluderer meg. Trening, kino , til kompiser for å ta noen øl, osv. Ikke misforstå - jeg synes det er kjempeflott at han finner på ting med kamerater. Men det virker som om han ikke ønsker å finne på noe med meg.. Spør jeg om å gjøre noe, er det alltid nei.Han legger seg tidlig, og er sjelden interessert i sex, og tar heller ikke initiativ. Har tatt dette opp med han og, da sier han at "han ikke vil presse meg nå som jeg er gravid" - selv om jeg sier at jeg ønsker jo sex og nærhet...Da ender det med at v har sex en kveld, så går det 2 uker til neste gang (etter kanskje 2-3 avslag pga trøtthet fra hans side).

Har kommet inn i en vond sirkel, der han mener at jeg blir sur hver gang han vil gjøre noe uten meg , men jeg mener på min side at jeg virkelig unner han all fritiden han kan få fra jobb. Jeg kjører og henter når han vil ut , og svarer alltid med et smil når han sier han skal ut på byen eller liknende. Men han på sin side mener jeg er sur fordi HAN kan drikke /røyke osv, mens jeg ikke kan, og at jeg slenger små stikk mot han for å gi han dårlig samvittighet for at han ikke tilbringere frihelgene med meg... Kanskje er jeg slik (at jeg bare ikke oppfatter det selv), men ønsker virkelig noen råd til hvordan vi kan komme oss ut av denne onde sirkelen...

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta en alvorlig samtale med ham. Spør rett ut om han har mistet interessen, og om det har med graviditeten å gjøre, eller om han har funnet en annen. Det er nemlig det siste det høres ut som, rent instinktivt.

Veldig typisk at menn begynner å trene og får en flottere kropp, og så skal de bruke den til noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok ikke funnet noen annen, da hadde jeg visst det. Vi har samme venner, samme arbeidsplass osv, og jeg hadde konfrontert han med det hadde jeg trodd det var noe slik. Er vel heller det at det virker som han har totalt mistet interessen for meg.

Har prøvd å ta dette opp med han , og rett og slett sagt at jeg har full forståelse hvis han synes det er rart med den store magen , men han sier at han ikke reagerer negativt på det i det hele tatt. Så er litt vanskelig å finne "grunnen" til alt dette....

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha er alternativet? Å sitte hjemme?

Kom med forslag til ting dere skal gjøre sammen. Bestill kinobilletter, et restaurantbesøk, en piknikkurv, en reise osv. Kom dere ut! Sammen eller med andre par.

Jeg lurer jo litt hvem andre som er på trening da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag. Får prøve å gjøre litt mer i hverdagen...

Tror helt ærlig ikke jeg har noe å bekymre meg for på den fronten altså (selv om jeg skjønner at andre tror det). Får hvertfall håpe det bare er en fase eller noe, og at det ikke ligger utroskap eller annet bak..

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte tror jeg mer at han er på søk etter noen ny spenning i hverdagen, og første fase er at han fjerner seg mer fra deg. På den måten kan han senere si at dere var kommet så langt fra hverandre at han ikke trodde det var noe håp.

Nå tror jeg du rekker å redde situasjonen hvis du tar raskt og kontant tak i den. SÅÅÅÅÅ mye bedre for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan nok ligge noe i dette. Vet at han i tidligere forhold sier han har "drevet" vekk og følt man ikke har allverdens til felles osv... Han har tidligere (kun) blitt dumpa av de han har vært sammen med, og av og til føler jeg han starter krangler / diskusjoner o.l, kun for å drive meg vekk. Akkurat som han "vet" at jeg kommer til å dumpe han (selv om jeg har sagt at dette ikke er tilfelle) , at han på en måte forbereder seg på det. Tror han er veldig usikker på det å være to i et forhold osv...

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...