Gå til innhold

Christian, Philip, Benjamin eller Julian?

Anbefalte innlegg

Vi hadde egentlig bestemt oss for Christian – på bekostning av Julian – men så dukket Philip og Benjamin opp. Er litt redd for kallenavnene som Benjamin kan pådra seg (Benny, Bønna osv). Og nå begynner jeg å helle mer og mer mot Philip. Hvordan vil dere rangere disse navnene?

Fortsetter under...

Gjest Hercule Poirot

Ikke vanskelig i det hele tatt. Her er Christian (og aller helst med K) det absolutt fineste og beste navnet.

Julian ligger trygt i harryskuffen, Philip synes jeg blir litt "overklasseaktig" og Benjamin er temmelig veikt og pinglete.

Christian er brukt opp synes jeg - desverre, for navnet er pent. Philip er nydelig, men personlig liker jeg det bedre stavet Filip. Ph blir også ofte tøyset med av barn - de sier Pilip til tider... Benjamin synes jeg er intetsigende og kjedelig. Julian er klassisk, men et av de latinske navnene som er aller mest feminint synes jeg. Men nydelig er det allikevel, dog ganske testosteronfritt ;o)

Så da blir vel listen:

Filip

Julian

Christian

Benjamin

Annonse

Takk for alle svar! Dette var nyttig, nå er Christian/Kristian på en fortsatt 1.plass, med Philip/Filip som en runner-up. Benjamin og Julian får legges på is og kun hentes fram dersom han ser veeeeldig jentene eller veik ut når han blir født ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...