Gå til innhold

Hvordan orker folk å bade i sjøen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært på stranda i dag, og må bare si jeg ikke fatter at folk orker å bade i sjøen. Ti ville hester hadde ikke greid å få meg uti, samtidig ser jeg folk plaske rundt. Hvordan orker de? Er egentlig glad i å bade, men bare i ferskvann. Sjøen er ekkel, stinkende, slimete, grisete og lukter av råtten fisk. Full av tang, dyr og skarpe skjell.

Hvordan orker dere å bade der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det helt omvendt! Vann er ekkelt, grumsebunn og lite utskiftning! Havet er jo friskt og med deilig ren sandbunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvordan du orker å bade i ferskvann. synkesand, kan ikke se bunnen, gjørmete, ekle fisk, lukter forferdelig etterpå. Kan ikke svømme under vann og se hvor du svømmer...

saltvann og bade i sjøen er helt fantastisk :) men helst fra holmer eller skjær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man MÅ jo ikke bade akkurat der det er mudder og gjørme da, vet du. Bading i elv eller stor ferskvannsinnsjø er friskt, rent og delikat. Og du har ikke kroppen og håret dekket av et belegg av saltlake etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe vi er alle forskjellige..mye kommer sikkert an på hvor man har vokst opp og hva man er vant til :)

jeg liker å få saltet på kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn du mener sjøen er, så har du vært på feil strand. Strendene her jeg bor ( søndre Vestfold) har fast, finkornet sand, tang bare på dypet, lukter bare friskt av sjø og du trår ikke på skjell om du ikke prøver bevisst å treffe dem.

Siste ferskvann jeg badet i sank jeg ned til knærne i mudder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ferskvann som er ekklt.

Vannet "råtner" jo nesten hvis det ikke er et stort vann .. og vannet er brunt. Dyr som har detti nedi vannet og daua, som elg feks.

Havet renser jo seg selv, havet frisk og deilig. Havet lukter godt, selv om ikke alltid tangen som er på land gjør det.

Jeg er elsker å bade i sjøen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er også slik:) Er ikke så skeptisk til å bade i sjøen i syden, men her hjemme merker jeg at jeg bare vegrer meg mer og mer. Jeg tenker at om man hadde fylt opp ett kjempestort akvarium med saltvann og diverse skapninger som lever i sjøen, så ville jeg aldri i verden hoppet oppi for å ta meg ett bad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...