Gå til innhold

Peoner i krukke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan lykkes! Men jeg tror ikke man skal stenge seg inne og rugge i et hjørne hvis det ikke gjør det... Forutsetningen synes i allefall å være:

- Stor og dyp nok krukke med god drenering

- ikke plante for dypt (5 cm holder)

- sette intill veggen og pakke inn om vinteren

Ellers er det sånn at de man kjøper på gartneri gjerne er for små til å gi blomster før etter 2-3 år, så hvis man kjenner noen som vil dele så er sikkert det det beste (uansett om man planter i bakke eller krukke).

Så er det visst forskjell på typer også, og så hvidt jeg har forstått er det silkepeon som er enklest å satse på (ikke bondepeon eller trepeon....).

Så det er bare å satse, den som intet våger osv :-)

Annonse

Gjest sug lut

Ex-peonen er sjekket ut, den har to knopper - en mer enn i fjor - men selvsagt ikke noe støtte for sine etterhvert hengende hoder, for dens nye eier tenker ikke på sånt, så jeg tror nok jeg skal tilby den et bedre hjem (den har nå fått støtte av meg - for HAGEN bryr jeg meg fortsatt om).

Annonse

De skikkelig gamle peonene blei gravd opp av "nensomme hender" og lagt inne til tørk om vinteren, trenger ikke ta inn heile potta. Jeg overtok en gammel hage der jeg bodde før, og har altså ikke nensomme hender. -I tilfelle du lurer. -De overlevde likevel. Han som bor der nå har knapt nok hender i det hele tatt, og de lever ennå. Jeg tror at når de først har etablert seg... så er det ornings.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...