Gå til innhold

Noen frisører her? Har noen spm ang. farging.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til frisøren i morgen, må klippe bort det slitte. Håret er slitt nederst og har alltid hatt ganske tynt hår. Håret mitt er mørkbrunt (hjemmefarge), men det er en stund siden det er farget så fargen er ganske blass. Har lyst til å bli lys igjen, må jeg ta flere turer til frisøren og gå igjennom den oransje fasen eller kan jeg bli lys etter en tur til frisøren? Striper ikke helbleking.

Hvis ikke det går, får jeg lysnet det slik at det blir mellomblondt på en farging/striping?

Også er jeg så i tvil på hva slags frisyre jeg skal få meg. Har hår til skuldrene og pannelugg, men må klippe bort en del siden det er slitt.

Lurer på om jeg skal gå for det vanlige, en lang bob, men jeg er så lei. Hva er "in" for tiden? Har rundt/hjerteformet ansikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder hva som passer til deg, så er det helt umulig å si uten å ha sett deg. En frisyre lages ikke bare ut fra hva som er trendy i dag, men av hårtype, farge, ansikts og kroppsfasong, hvilken stil du har ellers, og ikke minst ut ifra hvor mye du steller med håret ditt hver dag. Dette tar du med frisøren din i morgen.

Med farge, jeg tror neppe du blir blond i morgen. Hjemmefarga, mørkebrunt hår har så mye pigmenter at det vil ta noen runder før du er helt blond hvis det er det du ønsker. Det som går fint, er å stripe det opp noen nyanser og ta et pastellskyll som fjerner den oransje eller gule fargen. Det er mye finere å ta det i etapper også, det blir litt sånn black&white'isj og da ser det gjerne enten grått eller gult ut. Jeg ville prøvd å fått det opp til en f.eks lysere brun/ mørk blond farge i første omgang. Frisøren må også ta hensyn til kvaliteten på håret ditt, så du må bruke litt tid på dette slik at dere kan planlegge hva dere kan gjøre ved neste besøk også.

En god frisør finner løsningen for akkurat deg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...