NiT&miniputt Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Arrrgh... Vi har kjøpt et dyrt sete, Akta Graco Belogic. Fikk akkurat plass til det i bilen, men kun om jeg kjører. (Litt ubehagelig for meg...) Men, poden sitter så rett i ryggen med det, og hylskrek når vi plasserte han i det.. Han er 7 mnd gammel og for lang i ryggen til maxi cosi cabriofixen.. Aner ikke hva vi skal gjøre... Tips til godt sete som tar liten plass mottas med største takknemmelighet! Kan evnt kjøpe noe brukt som mellomsete om det ikke er et sete som tar mindre plass.. Sukk.. Selgeren nevnte ingenting om biltype og plass...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Vi har nettopp kjøpt Britax Hi-way 2 til lillesøster, og valgte nettopp dette setet fordi vi måtte ha et sete som tok lite plass og som i tillegg er plusgodkjent (ny svensk sikkerhetstest når det gjelder beskyttelse av nakken). Kjøpte det på 25 % salg på Barnas Hus, så betalte vel bare 2000 kr ca. http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/britax-hi-way.html
Chilotte Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Hei Vi har også kjøpt Britax Hi-way setet til våres datter. Prøvde nok alle (bakovervendte) bilstolene der var i butikken, de ansatte var fantastiske og hadde masser av tålmodighet. Vi har en liten bil og jeg er blitt veldig glad for denne bilstolen. Har den montert i midten bak, så den har nesten ingen innvirkning på setene forann. Betalte 2000,- (salg) for den hos babyshop.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Vi kjøpte også Britax Hi- Way. Lite sete men har lang rygg.
NiT&miniputt Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Ble så glad når jeg så det, ringte nemlig til selger i dag og fikk til beskjed at alle bakovervendte seter er like store... Gjett om jeg har vært frustrert i dag... I morgen drar vi inn alle mann med bil tenker jeg, så får vi sett på Britax setet:)
MammaMø med to små Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 vi har dette: http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=836402&b_kid=558984 og fikk plass i både vår audi a4 stv (liten(!) stv) pg i en liten toyota corolla 1,3. Så det er et sete som ikke tar mye plass syns jeg:-) (vi er ikke spesielt høye da..) lykke til med setekjøpet:-)
togutter-08og10 Skrevet 5. juli 2011 #7 Skrevet 5. juli 2011 Kjøp større bil, he he. Nei det er jo drastisk, men de anbefaler at barna skal sitte bakovervendt til de er 4 år og da bør man ha stor plass innvendig i bilen. Syns det er litt rart at maxicosien er for liten enda jeg da. Hvor lang er babyen deres? Vår eldste brukte dette setet til han var 14 md, han var da 78 cm og 12- 13 kg.
NiT&miniputt Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2011 Jubeldumbo 2pp: Takk for tipset! Vi rakk ikke innom butikken idag, så jeg skal prøve dette også mammatil(juligutt08)ognovgutt: Litt drastisk da det ikke er så lenge siden vi kjøpte ny;) Han er ikke så lang, er vel ca 71cm. Men, han bruker str 86 i body og 62 i bukser, så beina henger litt etter enda. Hehehe... Lang i overkropp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå