Gutt 08 Jente11 Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Jenta mi på 6mnd har funnet ut at det er utrolig gøy å spytte ut all mat som puttes inn i munnen hennes. Og hun spytter virkelig! Mat i en radius på en meter rundt der hun sitter. Spruter på meg og seg selv og alt annet også for den saks skyld... Og så smiler hun:) Ser hun på det som en lek? Eller er hun ikke sulten nok? Har alltid hatt MYE melk, og husker fra sist gang at jeg slet med å få ned melkeproduksjonen. Går denne spyttingen over? Vil gjerne slippe å bytte alle klær på oss begge etter hvert måltid, og hadde vært fint om hun fikk i seg litt mat også... Noen tips?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Det der gjorde jenta mi og nå gjør gutten min på 6 mnd også. Det går over etterhvert. Til slutt blir de lei av det. Hjelper ikke å si nei heller så da får man bare vente. Men jeg bruker å holde for munnen med skjeen f eks når han sitter i vippestolen og får grøt. Er nok rett og slett at de har lært seg noe nytt og moro. Kjøp en sånn genser-smekke. Er i allfall redningen her. Eller så tar jeg av han bodyen/genseren og holder han over vasken etterpå når han har spist ferdig. hehe
trollemor86 Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 det samme gjorde gutten min også! Det som fungerte for meg, var en fuktig klut som jeg "puttet i munnen på han". Ikke inni munnen da, men hold den intil munnen om han begynnte å tulle. Han ble selvsagt illsint, men tok ikke mange måltidene før han skjønte poenget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå