Gå til innhold

Spytter ut maten... Og vannet... OG smiler samtidig... Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6mnd har funnet ut at det er utrolig gøy å spytte ut all mat som puttes inn i munnen hennes. Og hun spytter virkelig! Mat i en radius på en meter rundt der hun sitter. Spruter på meg og seg selv og alt annet også for den saks skyld... Og så smiler hun:)

Ser hun på det som en lek? Eller er hun ikke sulten nok? Har alltid hatt MYE melk, og husker fra sist gang at jeg slet med å få ned melkeproduksjonen.

Går denne spyttingen over? Vil gjerne slippe å bytte alle klær på oss begge etter hvert måltid, og hadde vært fint om hun fikk i seg litt mat også...

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der gjorde jenta mi og nå gjør gutten min på 6 mnd også. Det går over etterhvert. Til slutt blir de lei av det. Hjelper ikke å si nei heller så da får man bare vente. Men jeg bruker å holde for munnen med skjeen f eks når han sitter i vippestolen og får grøt. :P

Er nok rett og slett at de har lært seg noe nytt og moro.

Kjøp en sånn genser-smekke. Er i allfall redningen her. Eller så tar jeg av han bodyen/genseren og holder han over vasken etterpå når han har spist ferdig. hehe

Skrevet

det samme gjorde gutten min også!

Det som fungerte for meg, var en fuktig klut som jeg "puttet i munnen på han". Ikke inni munnen da, men hold den intil munnen om han begynnte å tulle. Han ble selvsagt illsint, men tok ikke mange måltidene før han skjønte poenget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...