Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi venter en lillebror eller lillesøster til Ludvik på 2 1/2. Har termin om en uke og sliter sånn med å finne "det perfekte" navnet... Liker norske/nordiske, gjerne litt gamle/gammeldagse og stødige navn. Vil absolutt ikke ha et navn som "alle" har, men samtidig ikke så hyperspesielt at det bare er rart ;) Har en forkjærlighet for navn med V i, men det er absolutt ikke nødvendig (kanskje bare noe jeg har hengt meg opp i siden vi har en Ludvik fra før). Men må passe til storebrors da!

Problemet vårt nå er vel egentlig at vi har for mange alternativer, men likevel ikke noen som virkelig treffer meg/oss liksom.. Håper kanskje noen her inne kan komme med navneforslag som jeg faller for :))

Skal ikke ha mellom- eller dobbeltnavn da jeg synes at et flott navn står best alene :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143374684-trenger-navnehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Olava

Vendelin

Marna

Nikoline

Liv

Gustav- syns dette står bra til bror!

Peder

August

Alfred

Hvis du går inn på norskenavn.no kan du lete etter navn på en litt annen måte. Der får du opp navn med V i, på slutten, eller starten... Eller skriv inn hele lyder du liker. :)

Ludvik og Vilhelm eller Ludvik og Vilhelmina :o)

Ludvik og Valdemar

Ludvik og William

Ludvik og Valter

Ludvik og Viktor

Ludvik og Oliver

Ludvik og Alfred

Ludvik og Alve

Ludvik og Alver

Ludvik og Martinius

Ludvik og Filip

Ludvik og Felix

Ludvik og Vilma

Ludvik og Evelina

Ludvik og Elvira

Ludvik og Olivia

Ludvik og Lova (uttales med o, ikke å)

Ludvik og Alde

Ludvik og Evine

Ludvik og Elevine

Ludvik og Alvira

Ludvik og Hennika

Ludvik og Josefine

Ludvik og Milja

Ludvik og Silja

Ludvik og Alma

Annonse

Tusen takk for alle forslag :) Dere skjønte hvilken type navn jeg er ute etter... masse forslag som absolutt er aktuelle! Noen av dem var faktisk alternativer når vi fikk Ludvik og noen hadde jeg på lista denne gangen, men også noen nye som skal vurderes!

Litt av "problemet" er at vi har så stor familie så mange av disse navnene er tatt allerede..på den andre siden så gjør det jo "utlukingen" litt enklere og da ;)

Har fått en ny favoritt på jentelista i alle fall.. Må bare overtale pappa'n ;) 1 uke til termin i dag, så venter nå i spenning for å se om det er et jente- eller guttenavn vi må bestemme oss for!

Ludvik er flott! Enig med Blomstersara i at Gustav passer veldig fint. Slenger ellers ut de av mine favoritter som har V i seg jeg. :)

Eivind

Sverre

Håvard

Viktor

Viljar

Vilde

Ingvild

Ellers har jeg fått litt sansen for Vilma, selv om det er fundamentalt unorsk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...