Gå til innhold

Er vi så sjeldne?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selv jeg skjønner jo at det er lettere å sette seg ned og skrive et innlegg når man er forbanna, skuffa eller lei seg, men jeg må si at jeg blir litt deppa når jeg leser om alle probleme som finnes her inne. Og det vondeste er at det er barn innblandet i de fleste konfliktene her.

Så er jeg da så sjelden, siden barna mine har samme pappa som: bor sammen med oss, ikke har barn fra før, prioriterer tid sammen med familien sin, ikke drikker i siste del av svangerskapet eller første del av barseltiden (og minimalt ellers), gjør sin del av arbeidet i hus og hage, lar lønnen gå i felleskassen uten tanke for hvem som betaler hva. Vi liker å være sammen, både som familie og kjærester, vi har godt forhold til alle besteforeldre og slekta ellers, vi bor "på landet" og har kort vei til det meste og har råd til en liten ferietur hvert år.... Vi har heller aldri vært i konflikt hverken med barnehage, skole eller andre offentlige instanser. Vi fikk god hjelp fra PPT da snuppa sleit litt i bhg-alder, og helsevesenet viste seg fra solskinnsiden da vår yngste ble alvorlig syk.

Selvsagt er det ting som irriterer meg grenseløst, som gjør meg både lei meg og rasende - men det er bagateller som blåser over. Vi har vært sammen i over 20 år, og jammen har det holdt hardt til tider. Men det gjelder å bite tenna sammen og tenke at det går nok over. Vi har vært så sinte og lei av hverandre, at vi ikke turte å krangle engang :P Men siden vi har vært enige om å gjøre alt for at barna skal slippe å vokse opp i et splittet hjem, så har vi "holdt ut" - og det er vi evig takknemlige for nå.

Kan det være at noen gir for lett opp? Man må svelge maaaaange kameler hvis to individer skal klare å bo sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før pleide det å stå hvor mange brukere som var pålogget, oppe i hjørnet. Mener å huske at det som regel var 300-600 eller noe sånt. Hvis vi går ut fra at alle disse er i opprivende konflikter med eksen, blir slått av den nye kjæresten sin og har barnevernssak på seg, er det fremdeles ikke så mange i forhold til innbyggertallet i Norge.

Så nei, dere er nok ikke så sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere er ikke sjeldne, det er vel heller som du sier at ingen gidder sette seg ned å skrive et innlegg om hvor bra de har det ;)

Jeg har også vært sammen med mannen min i 15 år og har alle tingene "på plass" akkurat som du beskriver, de fleste av oss har heldigvis det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...