Gå til innhold

Noen som har blitt hektet på trening som voksen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det fortsatt er håp for meg, jeg er 30 år.

Meldt meg inn på treningsstudio i 2 omganger de siste årene, men endre opp med å bli støttemedlem.

Drømmer om å bli ordentlig veltrent..

Trente masse i noen år som tenåring, liker det jo, men noen burde dratt meg avgårde til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd Nintendo sin Wii Fit (Plus)? Det er morsomt og veldig motiverende!

 

http://www.platekompaniet.no/Spill.aspx/SPILL/Nintendo_Wii/Wii_Fit_Plus_mBalansebrett/?id=161050

 

Hvis du har konsollen, koster balansebrett + spill ca en tusenlapp.

 

Spillet teller minutter og kcalorier og har en "personlig trener" som viser deg øvelser og kommer med oppmuntrende ord.

 

Trening/vekt/BMI logges, slik at du kan se fremskritt.

 

Kanskje litt kleint, men veldig, veldig gøy :) Inneholder styrketrening, yoga, aerobe øvelser og flere spill som holder deg i bevegelse.

 

Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 år og støttemedlem her også :-)

Om du har en Playstation 3-konsoll, anbefaler jeg Active 2. Morsom og god trening :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp begynte egentlig ikke trene regelmessig før jeg var voksen (noen og tjue). Finn noe du liker og gjerne flere ting, variasjon er nøkkelen for å holde ut lenger enn noen uker. Gjør avtaler med deg selv, skriv opp for en uke hva du skal gjøre og ikke tenk: skal jeg trene i dag? men gjør det som står på planen. En avtale med deg selv må være like viktig som at du hadde en avtale med noen andre. Finn gjerne også en treningsvenn, det motiverer å dra å møte noen. Det høres kanskje klisje ut, men det blir en vane å trene i hverdagen og til slutt skjønner du ikke at du ikke trente ;) Er du sliten en dag trenger du jo ikke tvinge deg, men gjør et eller annet likevel, noe du synes er gøy, kanskje svømming? eller bare gå en rask tur. Går det en uke uten trening, så ikke "gi opp" men start på ny frisk neste uke og lag ny plan.

 

Jeg er veldig glad i pulsstep-timer (eller step B og C) , føles som dansing men man blir deilig sliten og får trent både kondis og styrke :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er vel og merke ikke i 30-årene enda, men finns håp for alle :)

 

Finn deg gjerne noen å trene sammen med slik at dere kan motivere hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Tusen takk for tips. Har Nintendo Wii, så det bør jeg prøve ja. Håper at jeg greier å begynne å trene og legger det inn i dagene som en rutine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA!! =) Jeg er 25 og har i år blitt helt hekta..Gikk fra NULL trening til 4-5 timer i uken på kort tid, og koser meg veldig med det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Jeg brukte siste halve året av barselpermisjonen sist på å komme i form igjen. Gikk ned 25 kilo og endte opp veltrent og treningshekta. Utrolig deilig å se resultatene.

 

Jeg anbefaler deg å få satt opp et helhetlig styrkeopplegg som du kjører i gang med. Jeg hadde jo tid siden jeg var hjemme i perm, så jeg fikk et opplegg som gjorde at jeg kunne trene hver dag hvis jeg ville. Jeg endret mentalitet fra "når skal jeg trene denne uka" til "når skal jeg trene i dag". Og stort sett resulterte det i 5 ganger i uka, også etter at jeg begynte å jobbe igjen.

 

Etter at jeg gikk ned alle kiloene ble jeg supergira på løping også, og trente styrke 2-3 ganger i uka og løping 2 ganger.

 

Man blir helt avhengig av endorfinene kroppen pumper ut!

Lykke til!

Jeg har en lang vei tilbake nå etter svangerskapet, men jeg vet at jeg kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

16:37

Det hørtes bra ut! Jeg hadde planer om å få meg et 3 mnd abonnoment på treningsstudio nå i sommer og prøve meg på vekter bl.a.

Men pga kraftig betennelse i skulderen, så har jeg ikke kommet igang.

Fysio skal sette opp et opplegg til meg så fort jeg er over den verste kneiken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.37 her

 

Jeg hadde mye senebetennelse i den ene skuldra da jeg starta, du kan fint trene utenom. Få alternative øvelser du kan kjøre frem til du blir frisk. Treningsopplegg setter de opp for deg på treningssenteret, de er ofte kjempeflinke. Si at du ønsker et program for feks å brenne fett, hvis det er det du vil.

 

Plugg inn favorittmusikken og kos deg med deiligvond styrketrening. Du vil bli hekta. (og det er en myte at man bygger muskler av hard styrketrening, du brenner fett først!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...