Gå til innhold

Kvalme og helsevesenet - Flere?

Anbefalte innlegg

Flere som sliter med kvalme og jobber i helsevesenet?

Kvalmen har vært ok frem til i dag. Herregud sier jeg bare! Har ikke fått i meg noe som helst, bare litt cola. Brekker meg hele tiden :-( Og jeg vet jobben venter om en time.

Skal ikke ha ferie før om to uker, og hvis det fortsetter sånn som det er nå så vet jeg jammen meg ikke hvordan det skal gå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143374540-kvalme-og-helsevesenet-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det skal ikke være enkelt. Tror kvalmen min begynner å komme sånn smått. Er begynnt å bli kvalm om morgene nå. Jeg har heller ikke feri før om 2 uker. Tenkte å besøke min søster i Oslo som har fått baby igjen, men det kommer ann på om jeg bli dårlig! håper ikke!

I mitt forrige svangerskap spydde jeg hele tiden, jeg jobber på sykehus. Jeg var 50 % sykemeldt i noen uker, og all tid jeg tilbragte på jobb handlet om å planlegge, forutse og forsøke å ha en noenlunde kontroll over spyingen. Heldigvis var toalettet vegg i vegg med kontoret mitt. Jeg fortalte kolleagaene mine tidlig at jeg var gravid, og når jeg måtte løpe fra en pasient for å spy informerte jeg også kort og greit om grunnen til det. Det gikk greit, men jeg klarte ikke å beholde hverken vått eller tørt på jobb. Denne gangen mister jeg bare frokosten min, heldigvis. :)

Prøv akupunktur mot kvalmen. Det funket for meg. Energinivået ble også mye høyere. Kanskje derfor kvalmen ble bedre..? Jeg var kvalm døgnet rundt.

Akupunktur balanserer kroppen, og andre plager man kanskje har rettes også opp. Akupunktur for modning mot fødselen er også å anbefale. Selv har jeg gått 1 gang i uka frem til skoleferien og skal fortsette i august og frem mot fødselen.

Er du redd for nålene er det bare å fortelle akupunktøren om det.

Du blir vant til de. :)

Uansett, så går kvalmen stort sett over i uke 12. Det blir bedre! Og etter det er det bare kos.

Hilsen uke 18=)

Skal innrømme at jeg er litt redd for nåler :-p

Ringte legen min i går for å høre om jeg kunne få noe for kvalmen, men det kunne jeg ikke. Så når er jeg sykmeldt i 14 dager. Håper det kan gi seg snart, for det her er det værste jeg har vært med på!

Annonse

Jeg fikk prostafen på resept. Men beskjed om å kun innta i en kort periode. Og i dag har vært den værste dagen i historien på jobb. Trodde jeg var døden nær da jeg stod opp både ryggen og magan slo seg helt vrange. Men spy, nei det gjør jeg ikke. Så nå i dag tok jeg en prostafen og det funket som bare det. Ellers går jeg med "sea-bands" på meg til nesten hver en tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...