Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #1 Del Skrevet 3. juli 2011 Lurer på om det er på tide å bytte vaskemiddel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #2 Del Skrevet 3. juli 2011 Om du har surlukt i tøyet tørker du det for sakte, enten ligger det litt for lenge i maskinen før det blir tatt ut, ellers henger det for tett på snora så det bruker for lang tid på å tørke. Det kan også bli sur lukt om tørketrommelen ikke er god nok, jeg pleier å tørke 20 min ekstra etter at hovedprogrammet er kjørt så er tøyet skikkelig tørt og "luftet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #3 Del Skrevet 3. juli 2011 Et annet moment som anonym 13:46 ikke nevnte kan være at du fyller maskinen med for mye klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #4 Del Skrevet 3. juli 2011 har ikke prøvd blenda men får skikkelig surlukt av klærne(tas ut av maskina med en gang den er ferdig!!!) når jeg bruker flytende omo.. bytta til unik flytende og da blei surlukta borte.. så prøv og bytt merke. funka hos oss. og her blei det surlukt samme åssen jeg tørka klærne. ute i sola, inne ellr i trommel.. så her var det middelet som var årsaken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #5 Del Skrevet 3. juli 2011 Kan og være at maskina ikke vasker varmt nok. Vi kjører 60 vask på 70 grader, og 40 på 50 grader. Eller som overfor her, maskina stappes for full.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosepus™ Skrevet 3. juli 2011 #6 Del Skrevet 3. juli 2011 14.02 her igjen.. mannen er hvitevarereperatør, han sa største synderen er for lav vasketemperatur. I tillegg var tipset fra ham å vaske maskina tom på 95 grader en gang, med vaskemiddel. Vi gjør dette ca 4 ganger i året, forlenger levetiden på maskina. I motsetning til hva mange tror er ikke ei klesmaskin så rein inni som vi liker å tro. Dette kan jeg skrive under på, han er noen ganger mindre rein når han kommer fra jobb...dette skyldes reperasjon på klesmaskin bla. Uansett 99,9 % sjanse for at det ikke er noe galt med vaskepulveret, det seg være omo eller blenda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #7 Del Skrevet 3. juli 2011 Bruker blenda sensitive, men har ikke hatt sånne problemer som du HI skriver, er egentlig veldig fornøyd med det pulveret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #8 Del Skrevet 3. juli 2011 Nå har du fått mange tips, så da gjenstår det bare å forske litt. Er jo enkelt å prøve med et annet pulver, men tipper det skyldes noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #9 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg bruker blenda sensitiv og har surlukt i klærna, men bare på svart tøy! Syns det er helt merkelig.. Vasker svart tøy på 40 grader, samme med hvitt eller kulørt og det lukter aldri. Henger det opp på samme måte, og vasker på samme grader, og ligger aldri lenge i maskinen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #10 Del Skrevet 3. juli 2011 Bruker dette vaskemiddelet og har ikke surlukt. Vasker på 30 grader og 60 grader, bruker ikke tørketrommel. MEN, innimellom så tar jeg en kokvask (95 grader.) Det er viktig å gjøre av og til. (Spiller ingen rolle for klærne (renheten) om du vasker på 30 eller 40 grader, men du sparer en del strøm på å vaske på 30 grader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå