Gå til innhold

Fall fra stol, og har nå hatt kraftig økt søvnbehov etter 1 1/2 uke. Noen som har opplevd?

L&M

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 19 mnd datt baklengs ned fra tripptrapp stolen i bhg for 1 1/2 uke siden. Har nok fått seg en rimelig god smell i bakhodet. Vi var til legen med henne, men de mente hun ikke hadde hjernerystelse. Men nå i ettertid har hun fått et ekstremt søvnbehov. Har sovet opp til 19 timer i døgnet siden, og hun kunne sovet mer, men vi turte ikke og vekket henne. Detter er 5 timer mer en hun vanligvis sover. Legene mener fortsatt det ikke er nødvendig å undersøke henne, men vi blir så usikre siden det er så stor forrandring. Noen som har vert borti det samme? Og hvor lang tid tok det evt før det ble bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer søvn er mye. For mye. Skal ikke skremme deg, men en liten blødning i hodet kan komme over tid, og utvikle seg sakte. Jeg ville krevd CT/MR av hodet, ikke minst for at dere som foreldre skal få ro, og ikke engste dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har virkelig prøvd.. Var senest på legevakten med henne i går og tryglet han om å i det minste høre med en ortoped hva han syntes. Men til ingen nytte. De mener hun er frisk. Vi har snakket med en ortoped selv, og han mente hun absolutt burde bli tatt MR av for å utelukke noe. Men han er på ferie så kan ikke hjelpe oss =/ Er noe drit når en er bekjymret for barnet sitt og ikke bli hørt! Derfor jeg håpet at noen hadde vert borti det samme og kunne fortelle meg at det gikk bra =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe om slik, men jeg ville ikke gitt meg hvis jeg var dere. Møt opp på legevakt eller fastlegen og si at dere ikke går før dere har fått sjekka det med mr og div.... Det høres jo ikke bra ut!!!! =))

God bedring og lykke til =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt opp hos legevakten å forlang de å si dere går ikke der fra før dei gjer noe. Det har eg måtte gjort me min sønn. Han sleit me puste å spiste ikke, drakk ikke,men hadde normal hud. Eg mente han hadde lunge bet å dehydret. Forlanget å reise inn på sjukehuset fikk viljen min til slutt etter mye om å men. Da eg kom inn på sjukehuset var det på med masken å han låg me oksygen i 3 døgn og veneflon i handa me saltvann inn i 2 døgn, for han hadde falsk kryp, lunge bet å han var dehydret. EN foreldre kjenne barnet sitt best, foreldrene ser dei hele døgnet å vet hva som er "normalt" for sitt barn. Legene ser dei bare når dei er sjuke eller kontroll

Masse lykke til og god bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke får gjort det å sykehuset; så undersøk mulighetene i nærområdet om å få tatt det privat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig vart vi hørt!! =) Tok noen telefoner utenom legekontoret og fikk komme på barneavd i dag og snakke med legen. Hun var rystet over at vi ikke var henvist til CT el MR tidligere. Men det var så travelt på radiologisk i dag, så for å slippe å bli innlagt skal vi komme i morgen tidlig. Herregud så lettet jeg er!! Endelig noen som tok oss seriøst! =D Tusen takk for alle lykke til'ene!! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra noen tok dere på alvor =)))) Er så irriterende når leger bare sender en hjem med sånne enkle beskjeder om at det går over og ingenting å gjøre med, ta tiden til hjelp osv.....

Kjempe viktig å stå på selv slik dere gjorde, ihvertfall når man føler det er noe galt! Masse lykke til i morgen =) Håper det går bra med dere alle =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...