Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #1 Del Skrevet 3. juli 2011 Hadde lagt opp to store, fine biff til tining, (i mikro vel og merke).. skrudde av mikrobølgeovnen og visste at dne ikke var helt tint, så jeg lot de stå inni litt til, uten at mikroen var på. og fant nettopp ut at jeg glemte de!! Tenkte ikke over at vi ikke spiste middag igår, minsten får jo bare melk... AMMETÅKA, sier jeg bare!! huff... nå er jo den helt ødelagt! jeg som hadde gledet meg til biff.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #2 Del Skrevet 3. juli 2011 Et bevis på hvor godt vi har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #3 Del Skrevet 3. juli 2011 Lukt på den, hvis det ikke lukter vondt har den bare blitt mørere og bedre. Stek ivei! God middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #4 Del Skrevet 3. juli 2011 Om biffen har vært fryst blir den ikke mørere, du dreper nemlig bakteriene som mørner kjøttet når du fryser ned biffen! Derfor bt\ruker jeg å la biffen ligge i kjøleskapet 10 dager etter best før dato i kjøleskapet før jeg fryser den ned. Men biffen din er sikkert helt grei å ha til middag i dag fordi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #5 Del Skrevet 3. juli 2011 Nå er det ingen "best før" dato på biff og annet fersk kjøtt... Det er holdbar til eller siste forbruksdato. Det er for å unngå for mye bakterier som faktisk kan være skadelig... Klart biffen stort sett er god noen dager etter dato, men tror du har spist mye sur biff an 15:03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #6 Del Skrevet 3. juli 2011 Biffen går fint ann å mørne selv om den har vært fryst. Legger du den i marinade (olje, og krydder, ikke salt) i ca 1 døgn, så får du en fantastisk mør og god biff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå