Gå til innhold

Hva kan jeg ta med fra Norge som kan hjelpe 2 åringen min om han får Diare i ferien?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel ikke så mye egentlig. Småbarn skal ikke ha midler mot diare.

Forebygg så godt som mulig. Ha god hygiene( ha med rikelig med håndsprit). Følg rådene om hva man ikke bør spise.

Om det skulle skje må du passe på å få i han nok drikke. Evt oppsøke lege for å få råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger noe på apoteket dere skal blande med vann i tilfelle diare slik at en unngår dehydrering. Evt blande eplejuice og farris:)

Men tror ikke det er noe for å stoppe selve diareen. Hør på apotek ift idoform. Tror en kan åpne kapslene, og blande i yoghurt el.l...men ikke helt sikker hvilken alder det er fra.

Hvor i Bulgaria skal dere? Har vært i Bulgaria selv m småbarn, ingen som ble dårlige. Pass på hva du gir barnet, kjøp eks småis i papir i stedet for kuleis o.l. som kan ha stått lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han idoform hver dag for å forebygge. Kapslene kan åpnes og blandes i yoghurt eller fruktmoser.

Jeg pleier alltid å ta med fruktbokse, smoothie og fruktyoghurter som ikke trenger å stå i kjøleskapet under reisen. Litt knekkebrød og pålegg som tulla liker. (Gulost og brunost bl.a)

Kjøp også GEM-pulver på apoteket som blandes i vann og gis ved eventuelt væsketap. Du kan også kjøpe kull-tabeletter eller flytende kull.

Pass på at han ikke får i seg melkeprodukter du ikke vet om er pastiurisert (gjelder også iskrem/kuleis) og ikke drikke vann i springen.

Lykke til på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...