Anonym bruker Skrevet 2. juli 2011 #1 Del Skrevet 2. juli 2011 Er så provosert nå!!! Far til mitt særkullsbarn har startet nettside der han snakker om farsrollen og hvor urettferdig behandlet han er blitt. Og unnlater å skrive viktige fakta om at han barn med flere forskjellige (ikke sammen med noen av oss lenger), at han ikke betaler barnebidrag for noen av dem, men bygger stadig gjeld på nav som er på 100.000 kr nå! Det er mye penger! Og han betaler ikke fordi det får ikke noe konsekvenser at han ikke gjør det. Han har vært på utenlansturer med den nye dama både i høst, i vinter og nå i løpet av sommeren. Han har ikke jobb, og det er selektivt! Han kaller seg selv overkvalifisert, men sannheten er at han bare har ferdiggått ungdomsskole og korte arbeidserfaringer fra rundt omkring. Han klarer ikke holde på jobben, hatt 10 forskjellige jobber på 7 år! Han har kreditorer på nakken. Han har lurt til seg dagpenger på nav samtidig som han har jobbet litt her og der... Han har ved mange anledninger vist ansvarssvikt ovenfor sine barn, satt de igjen hjemme alene fra 4års alderen mens han selv er på butikken. satt dem igjen alene i bilen midt i sentrum (og fant igjen ungen på en butikk i nærheten). Han leverer ikke tilbake klær og gjenstander som blir sendt med fra mødrene, tar ikke telefonen, møter ikke opp på foreldremøter eller tilstilninger for barna i barnehage og skole. Han "glemmer" stadig viktige ting til barna, om det er regntøy i barnehage/skole på regnfulle dager, bilsete på flere mils turer i ferierush, skolesaker osv. Han starter krangler for ingenting, elsker drama og prøver å sno seg unna alt ansvar og økonomisk. Men utad prøver han å se så ansvarsfull og engasjert ut. Med masse penger og høy status. Og at han vil ha barna mest mulig, ikke for egen del, men for prinsippets skyld. Han skal ha! Orker ikke være med barna ut å leke. Setter eldstemann til å passe de som er mindre, fra han var 6 og oppover... Sender barna ut for å leke alene rett ved en trafikkert vei. Vi mødrene har gjort det vi kan for å redusere samvær til et minimum, ved hjelp av barnevern, familievern og advokater. Vi ønsker for våre barn at de skal få ha noe samvær med sin far, han er jo pappaen dems og de er jo ubetinget glad i ham uansett. Men ikke på bekostning av sikkerheten dems. Han er manipulativ og truende, psykisk. Derfor forholdene ikke varte heller, når sjarmen ble byttet ut med kontroll og trusler... Det bare ergrer oss mammaene at han kan holde på sånn! Og nå prøve å tjene penger på løgnene sine (han er at på til lystløgner, og da overdriver jeg ikke! Kunne ønske jeg kunne ta bort flere av tingene over! Han vil jo alltid være far til våre barn). Og vi kan ikke gjøre noe med det! De han kjenner vet om nettsiden, og blir foret med flere løgner... Vi mødre blir svertet, selv om det ikke nevnes navn. Han skylder på urettferdig rettssystem og lover og regler i Norge for at han ikke får ha barna mer. Men vi vet av erfaring at han ikke ville vunnet frem i en rettsak pga ansvarssvikt på så mange plan. Han er rett og slett ikke egnet til å følge opp barna slik de trenger. Så vi vet vi står støtt i vår sak, men likevel provoserer det oss at han bare kan ture frem med sverting og løgner og med å snike seg unna det økonomiske ansvaret for barna!!! Men hva kan vi gjøre??? Ingenting! Og det er så urettferdig!!! Da kan vi snakke om svikt i systemet eller??? At man har lite rettigheter??? Eller er jeg helt på jordet da??? Off... Jeg bare blir så sint og trist, på mine vegne, på den andre morens vegne, og eller mest på barnas vegne. Jeg kunne så ønske at han kunne roe seg, få hjelp og bli en god far for sine barn, for de trenger han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #2 Del Skrevet 3. juli 2011 Noen synspunkter??? Noen med erfaringer??? dytt dytt dytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå