Gå til innhold

Sterke rier, og fortvilet. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt modningsrier i over en uke nå, og senest igår begynte de virkelig å bli vonde.. Mye nedpress i bekkenet, vondt i skambein og det kjennes rett og slett ut som jeg skal tisse på meg. Og magen min er stein hard HELE tiden mens dette foregår, det avtar liksom ikke på magen.

Riene kom med intervall 1-3min mellomrom og varte i ca, 20-40sec, og slik holdt det på i over 1time før de avtok nesten helt.

Klarer ikke å puste meg gjennom dem, for da virker det som de skal vare dobbelt så lenge.. (AUAU)

Merker også at lillegutt blir kjempe aktiv i mellom riene, (37uker).

Merkelig nok er disse skikkelig vonde på kvelden/natten og har de nå igjen, men jeg klarer å sove. Har samt vært skikkelig dårlig i magen denne uken :-P

Har ringt Føden og forklart hvordan dette er, men får bare beskjed om å slappe av og sove mye. Ennå forklarer jeg dem at det er flere i familien min som IKKE har merket noe til rier før babyen plutselig er ute på null komma nix!

Noen som vet om det er begynnelse av fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat det samme som deg, helt identisk, bare at de takene (enten det er kynnere, maserier eller ekte rier) varer ca 1 min. Det kjennes ut som om babyene har boret seg langt ned i bekkenet og jeg kjenner et voldsomt press på blæra.

Har selv lurt på om dette kan være modningsrier, men vet ikke. Skal på kontroll på Ahus på tirsdag og tenkte og spørre om undersøkelse om jeg har noen åpning da..så vi får se, kommer tilbake til deg på tirsdag. Er for øvrig 36 uker nå.

Skrevet

Var innlagt forrje uke pga. modningsrier da de trodde det ville skje mer den natta og det gjorde det jo ikke :-p

De nevte ikke noe om åpning på meg, men livmorhalsen(munnen?) var ganske moden og nesten flatet helt ut..

Blir bare lettere irritert over den magen min som alltid er steinhard! :-p Sitter med temmelig "dårlig" mage, enten så kommer det bittelitt eller ingenting.. *kremt*

Skulle bare ønske Føden kunne sjekke meg, men neeeeeeeida. Får beskjed om å ta paracet og sove! *Dumme damer*

Skrevet

Må bare "syte" litt med å si at jeg slipper noen tårer når "riene" kommer.. Syns lillegutt kan komme ut snart

Skrevet

Enig med deg. Magen min er også steinhard hele tiden og det er fryktelig tungt og snu seg i senga fra den ene siden til den andre. Har også skikkelig vondt helt nederst i korsryggen. I tillegg måtte jeg stå opp tidlig i dag fordi det var så vondt, følte jeg måtte presse også og det var like før jeg ringte føden - men så forsvant det igjen...

Skrevet

Det er bra de riene er for noe da, og at livmorhalsen er flatet ut. Håper dte er sånn med meg også. Men synes det er rart at de ikke sjekket om du hadde noen åpning, det kunne de ha gjort synes jeg. Håper de vil det på meg på tirsdag fordi dette er skikkelog plagsomt.

Skrevet

Var på Føden inatt og fikk komme på sjekk. Ingenting hadde skjedd siden forrje uke! Ingen åpning, og så vidt jeg forstod så har livmorhalsen(munnen?) lukket seg litt igjen! Skjønner ingenting.. Hmm...

Skrevet

Ånei, for en nedtur! Å dette ville de ikke gjøre noe med? Skulle du bare gå å plages så myè? Ble du ikke strippet en gang?

Skrevet

De stripper ikke før du er moden for det.....

Skrevet

Kjipt å sitte med modningsrier som ikke vil modne mer! Forrje uke var det 1cm igjen før livmorhals(munn?) flatet ut, og nå virker det som at alt har stoppet opp. Selv om jeg har vondt og "rier" hele tiden.. Blæh.. Får vel bare smøre meg inn med tålmodighet..

Strippet? Hva vil det si?

Noen andre som har hatt det slikt?

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Dette er nok dessverre ganske vanlig. Jeg er 39+4 uker, og har hatt det slik de siste par ukene, og kjenner det godt igjen fra begge de forrige svangerskapene også. Det er mest sannsynlig modningsrier, men det trenger ikke å bety fødsel med en gang selv om man har dem. Jeg har født begge døtrene mine etter temin-dato, så jeg er ganske innstilt på at det ikke skjer noe før termin denne gangen heller.

Sist var jeg inne på sjekk på sykehuset 2 uker før termin og fikk vite at jeg var moden, men allikevel startet ikke fødselen før 5 dager etter termin.

Det er vanskelig, men prøv å være tålmodig. Det er uansett ikke lenge igjen for noen av oss :)

Skrevet

Jeg kan ikke annet enn å henge meg på her. Massevis av vondter og steinhard mage, i går var det såpass mye at jeg tenkte han kanskje ville komme i løpet av natten....men den gang ei... magen er steinhard så og si hele tiden..hadde det ikke sånn med forrige, da hadde jeg kun litt mensmurringer i ukene før vannet gikk..

Til forskjell fra dere vil jeg IKKE bli sjekket for modning/åpning, fordi jeg vil bli så fryktelig demotivert om de sier at lite elller ingenting haar skjedd. Da vil jeg heller leve i troen på at alle disse vondtene har noe for seg - merker at den tanken gjør det litt lettere å "møte" dem :)

Skrevet

Har vært på kontroll i dag og ble undersøkt. Jeg var moden og hadde forkortet livmorhals på ca 0,5 - 1 cm og fikk anbefalt og ikke reise noen steder..Har akkurat begynt på uke 37 og barnet ble estimert (ultralyd) til 3.1 kg,

Det betyr at de vonde kynnerne jeg har kjent er nok modningsrier. Men gynekologen kunne ikke si når fødselen setter inn, det kunne skje i morgen, men også ta flere uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...