Anonym bruker Skrevet 2. juli 2011 #1 Del Skrevet 2. juli 2011 Dypt uenig faktisk. Onkelen, altså samboeren min sin bror, har to gutter som er et par år eldre enn vår sønn (som er 5), og de skal på ferie i Danmark senere i sommer. Onkel hadde spurt i dag om sønnen vår ville være med dem. Klart 5-åringen svarer ja da, legoland og greier er jo forlokkende. Men jeg vil ikke sende ham bort en uke uten verken meg eller far. Han har aldri vært fra oss mer enn 1 natt tidligere. I tillegg er jeg negativ fordi onkelen ofte drikker en del på kvelden og i tillegg kjører han som en gris. Samboeren min sier at det ikke er noe å diskutere for han har sagt det er greit. Er det jeg som er dramaqueen når jeg sier at jeg nekter?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #2 Del Skrevet 3. juli 2011 Er dette et seriøst innlegg?? Det hadde jeg blånektet på. Hadde aldri godtatt at far bare tok en avgjørelse på det. Han samboeren din virker lite sympatisk spør du meg.. Ikke noe å diskutere du liksom.. Jeg hadde ikke sendt min avgårde en uke til Danmark uten stor trening i å være borte, og IKKE med personer jeg ikke stoler helt og fullt på. Du får sette ned foten og snakke litt med din mann. Syns ikke det er helt normalt at en på 5 år skal være med nen alene på ferie ,om det da ikke er besteforeldre som dere er mye sammen med. Bare nekt og nei du er absolutt ikke noen dramaqueen.. Hvordan forhold har dere egentlig?? Hadde min samboer sagt noe sånt så hadde jeg først ledd en god del og om han fortsatte så hadde jeg revurdert hele forholdet. Kan ikke leve med en person som bare tar avgjørelse og så sier at det ikke er noe å diskutere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #3 Del Skrevet 3. juli 2011 Mamma og pappa passer min gutt veldig ofte, men jeg nekta dem fortsatt å ta han med til syden. Gikk helt i spader da det ble nevnt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #4 Del Skrevet 3. juli 2011 Har denne onkelen en samboer el som skal være med, eller skal han ha kontroll på 3 barn i et stappfullt legoland ? Hadde uansett ikke sendt gutten min avgårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #5 Del Skrevet 3. juli 2011 Hadde ikke sendt vår avgårde. For en mann du har.. Du skal da kunne si nei til en sånn ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #6 Del Skrevet 3. juli 2011 jeg må innrømme at jeg ikke ser problemet! tenk å morro gutten deres får det i legoland, i stede for å være hjemme!! samboeren din ville vel ikke høre med deg først for da viste han at svare ble nei.. unn nå denne stakkars overbeskyttet ungen en ferie men onkel og fettere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #7 Del Skrevet 3. juli 2011 Dette er noe foreldrene skal være enige om. Skal han dra alene med de? Han får problemer med tre barn i Legoland, hadde med tre barn dit i påsken måtte være to voksne da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #8 Del Skrevet 3. juli 2011 Han er 5 år ! La han reise på ferie. Jeg synes du virker en smule overbeskyttene. Denne onkelen had jo barn selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #9 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg er ikke HI. Men selv hadde jeg aldri dratt til legoland eller lignende parker i høysesongen med mine egne to barn, pluss ett lånt. Det er et enormt ansvar. Så: En onkel hadde heller aldri fått tatt med min 5 åring uten flere voksne for å passe på. Greit nok en tur på hytta, men danmarksferie - not ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #10 Del Skrevet 3. juli 2011 Send gutten avgårde, han får neppe alkoholsyndrom av og være sammens med onkelen i 1 uke! Send også med hundebånd slik at gutten din kan være synlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #11 Del Skrevet 3. juli 2011 Ser ikke problemet. Send gutten av gårde. Det går ikke an å være så overbeskyttende. Gutten din kan ikke henge i skjørtet ditt hele livet uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #12 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg hadde latt hand dratt! Han er 5 år- på tide å løsrive seg litt fra mamma da.... En uke går fort og jeg tror faktisk at denne onkelen som da har 2 barn selv ikke setter seg og drikker seg drita om kveldene vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #13 Del Skrevet 3. juli 2011 Du eier ikke tillitt for dine nærmeste.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #14 Del Skrevet 3. juli 2011 Mulig han er raus og tar han med siden dere ikke har råd til ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #15 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg hadde latt min 5 åring dratt med onkelen sin. Han har jo barn fra før og veit hva han går til, og en 5 åring er såpass stor. Men dette er en avgjørelse dere skulle tatt sammen, en av dere kan ikke bare bestemme over hodet på den andre. Så der mener jeg din mann gjorde feil. Så ta det opp med din mann at sånne avgjørelser må dere ta sammen. Men nå er det jo litt sent denne gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #16 Del Skrevet 3. juli 2011 Hiv dere med på ferien. Om ingenting er ledig, ta med telt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #17 Del Skrevet 3. juli 2011 Kan du ikke dra i parker med dine egne barn i sesongene? Har du veldig ville unger da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #18 Del Skrevet 3. juli 2011 Nei, de er ikke veldig ville - men finner gjerne på å gå i hver sin retning. Jeg hadde ikke tatt dem med alene nei, men sammen med pappaen drar vi. Jeg har helt panikk for å miste dem, tenk så redde både de og jeg blir. Mulig jeg er hysterisk, men sånn er det nå bare. De har alltid armbånd med tlf nr når vi er på slike steder, men før de blir så store at de kan rase litt rundt på egenhånd - foretrekker jeg roligere steder når jeg er alene med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #19 Del Skrevet 3. juli 2011 To spørsmål: Er det flere voksne som skal med? Som fx onkelens samboer / kone? "Drikker en del" - hva mener du med "en del"? Drikker han slik at han blir dritings og er full dagen derpå, eller snakker vi om en voksen, ansvarsfull man som klarer å stoppe etter to-tre halvlitere? Hvis det er en mann som viser ansvar, ser jeg ikke problemet, gutten din er fem ÅR, ikke fem måneder. Hvis onkel er et fyllesvin, hadde jeg enten blitt med selv, eller nedlagt reiseforbud. Det fins barnevern og politi i Danmark også, som kan sjekke fyllestatus på ferierende nordmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #20 Del Skrevet 3. juli 2011 Ingen som hadde vært redd for at han mistet oppsynet med barna? Eller leier dere barna deres hele tiden når dere er noen steder? Skal så lite til. Nok at et barn ser noe og stopper opp, noe ikke onkel får med seg med en gang. Prøv å finne igjen hverandre i Legoland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #21 Del Skrevet 3. juli 2011 Jeg ser heller ikke problemet, hvis sønnen din har lyst. Onkelen tar seg nok litt sammen så fort det er snakk om barn, spesielt noen andres barn. Han har som sagt barn fra før, og vet hvordan han tar seg av barn. Hvor gamle er ungene hans forresten? Store nok til å "hjelpe til" med din? Store nok til å ha telefon på seg i legoland? Da ser jeg ihvertfall ikke problemet. En dag må du gi slipp på sønnendin, bedre sent enn aldri. Han er 5 år., og ingen baby lengre. Jeg hadde ikke nølt med å sende jentungen på tur med fettere/kusiner og tanter/onkler! ikke i det hele tatt. MEN så stoler jeg må mine nærmeste da... Stoler faktisk på mannen min også.. Så når han sier at noe er greit, feks at jenta drar på tur med sin tante eller onkel på farsiden, så ville jeg gått med på det selvom jeg ikke kjenner dem like godt eller på samme måte som min familie. Men jeg stoler på VÅRE nærmeste, hans, mine og jenta vår sine. Kanskje det er noe du burde begynne med, hi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #22 Del Skrevet 3. juli 2011 Hvordan er denne onkelen når det gjelder å ivareta det følelsesmessige hos en som på 5 år som er borte fra foreldene en uke? Er det om gjøre å være kulest mulig f.eks? Jeg hadde vært veldig betenkt. Når det gjelder sikkerheten så er det veldig indivduelt hvor flinke eller opptatt folk er av det. Jeg er f,eks veldig streng når det gjelder bilsikring og f.eks bruk av redningsvest når man er i båt eller nær sjø. Så om jeg hadde sendt gutten avgårde kommer helt klart ann på hvor skikket denne mannenn er til å ivareta din sønn. At han har barn fra før trenger ikke ha noen betydning. De som ikke har barn selv kan være vel så gode omsorgspersoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #23 Del Skrevet 3. juli 2011 Ser ikke helt problemet jeg heller, ungen er 5 år! Om en av ungene har egen mobil, alle har telefonnummeret til onkel/pappa med tusj på hånda, vet hva de heter og hva nummeret på hånda kan brukes til er det ikke noe problem. Tror ikke de tar skade av at onkel tar seg en øl etter middag heller, selv om det faktisk kan hende han lar være på en sånn tur og heller tar en fyllekule når han kommer hjem. Du kan fint si til han før han drar at du stoler på at han kjører pent med en så verdifull last i bilen, så får han heller råkjøre når han ikke har unger til låns i baksetet. Han vet like godt som deg at han ikke kunne levet med å forårsake en ulykke hvor nevøen og sønnene hans ble skadet. Vi er gjerne litt hønemor og vil ha ungene i nærheten og passe de selv hele tiden, men onkel klarer sikkert fint å ta vare på tre stykker en uke. Ungen kommer hjem full av is, pølser, pizza og opplevelser. Hærlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #24 Del Skrevet 3. juli 2011 Ser ikke problemet i det hele tatt. Han får sikkert en flott ferie. Det er klart at han kommer til å lengte hjem nå og da, men det hører med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2011 #25 Del Skrevet 3. juli 2011 Hadde du ikke nevnt det med både drikking og grisekjøring, så hadde jeg ikke tenkt at det var så ille. Men man skal tross alt ikke gå rundt og være redd i en hel uke mens barnet er på ferie. Forøvrig så er ikke det en avgjørelse din samboer kan ta alene, så nei,- du er ingen dramaqueen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå