novembergutt <3 Skrevet 2. juli 2011 #1 Del Skrevet 2. juli 2011 Vi er en liten familie fra nord som tenker på å fløtte sørover. Eller vi skal flytte med vet ikke helt hvor. Noen fra disse plassene som har noe og fortelle? trives dere, hvordan er miljøet, er det vanskelig å få seg jobb, og ikke minst er det mulig å få barnehageplass midt i året der nede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. juli 2011 #2 Del Skrevet 3. juli 2011 Bor i Sandefjord og ang bhg plass burde det ikke være noe problem å få midt i året her. Her er det bygget flere nye bhg de siste årene og det er sikkert flere av de som har en og annen ledig plass. Men da må man ta den bhg som har plass, kan ikke nødvendigvis velge selv.... Veldig koselig å bo her, men en venn av oss har slitt litt med å finne jobb, han har stort sett jobbet hele tiden, men måtte tilslutt via vikarbyråene i byen for å komme seg i jobb igjen. Slik jeg har skjønt det er dette et litt "typisk" vestfold fenomen... fordi ledige stillinger ofte blir besatt av kjente og venner av venner osv... før søknadfristen er ute. Ellers er Sandefjord en helt fantastisk fin by, folk er hyggelige og positive. Jeg er innflytter selv og har ikke opplevd noe negativt med byen enda =) Bodd her i 2 år, jobba her i 5 år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 4. juli 2011 #3 Del Skrevet 4. juli 2011 Skien her Er født og oppvokst i Skien, og da jeg giftet meg og fikk barn valgte jeg (og mannen min) å bli boende i Skien, siden vi begge trives så godt her Tror ikke det skal være noe problem å få barnahageplass her heller, og i forhold til det å få seg jobb, så har i alle fall ikke vi hatt noe problem med det, og heller ikke noen vi kjenner. Ellers er "Vekst i Grenland" eller noe sånt, et sted man kan henvende seg, og de har masse info og hjelp de kan komme med Ellers opplever vi at miljøet er godt, dette er jo en liten- til middelsstor by, noe som passer oss veldig godt. Samtidig er det sentralt i forhold til andre byer og. Familien min og jeg setter veldig pris på å bo nærme naturen, og det gjør vi virkelig her. Kommer jo selvsagt an på hvor i byen man bor, men her vi bor (og egentlig mange andre steder i skien og) så finner vi store, flotte skoger og turområder nesten like utenfor døren. I tillegg har byen alt av fasiliteter, og jeg vil si det er lett å trives her Så jeg håper og tror dere vil bli fornøyde om dere velger Skien Så spennende å skulle flytte så langt da! Masse lykke til! Skulle du lure på noe mer ift Skien, er det bare å sende meg en personlig melding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fauna00 Skrevet 4. juli 2011 #4 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg bor i Sandefjord :-) veldig koselig by, spesiellt på sommeren. akkurat nå er det veldig vanskelig å få seg jobb. Jeg leter selv og må sansynligvis, som nevnt over, gå til et vikarbyrå :-( Men jeg tror det er pga det er sommer at det er ekstra vanskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå